MS Windows
briani 27239
Kalender-gadget smuttede væk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-11 12:09

Nogen der ved hvordan jeg får den gadget igen?

Den ligger fast i Windows Vista. Det er en kalender som viser datoen og hvis
man klikker på den viser den hele måneden.
Den er orange. Jeg kom til at smide den ud ved en fejl.

Hvor finder man den egentlig igen?

Den er ikke her, hvor den egentlig burde kunne findes:
http://gallery.live.com/results.aspx?bt=1&pl=1&ds=2&la=da&tier=0&st=1&p=1&

Her er et stort billede af den:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd370867(v=vs.85).aspx

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 16-04-11 15:57

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Windows-Sidebar-and-gadgets-overview#section_3

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-11 17:58

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Windows-Sidebar-and-gadgets-overview#section_3

Der er ganske rigtigt et billede af den. Men det kan jeg jo ikke bruge til
noget. Men man kan ikke hente den. Den er ingen steder. Den er der ikke.
Heller ikke i Microsofts gadget-galleri-

Hilsen Åge

Fra : js

Dato : 16-04-11 16:04

Den 16-04-2011 13:08, Åge Halldorsson skrev:
> [...]
>
> Hvor finder man den egentlig igen?
>
> Den er ikke her, hvor den egentlig burde kunne findes:

Hvis jeg har forstået dig ret har du de andre gadets

Så prøv et venstre trykke på billedet på en af de andre og derefter på
tilføj

fra
Jørgen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-11 18:08

"js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis jeg har forstået dig ret har du de andre gadets
>
> Så prøv et venstre trykke på billedet på en af de andre og derefter på
> [...]

Hej Jørgen

Ja, jeg har alle de andre gadget, som ligger på computeren, når man
installerer Windows Vista.

Det nytter dog intet at klikke på billedet af en af de andre gadget, som jeg
har på skrivebordet og tilføj.

Jeg ryger bare ind i Windows Vistas gadget-galleri, hvor alle de
fast-installerede gadget ligger. Vejrudsigt, resurcemåler, ur og andre sjove
gadgets.

Men det nytter jo intet. Kalenderen er der ikke. Jeg har jo selv smidt
kalenderen ud. Så kan den jo ikke rigtigt være der. Jeg har slettet den, jeg
har fjernet den.
Jeg har sparket den ud af computeren. Smit den i parpirkurven og tømt
papirkurken på lossepladsen. Den kalender-gadget er der ikke det mindste
spor
af, på computeren. Den er fuldstændig ude af computeren. Den er komplet ude
og væk. Sådan populært sagt.

Du tænker nok på at det foregår på samme måde som hvis man kommer til at
klikke "slet papirkurv", hvor man sån set ikke sletter den, men bare fjerner
den - og
kan hengte den igen.

Sån er det altså bare ikke med de gadget der fulgte med windows. Hvis du
kommer tkil at slette en af dem, så er og bliver de fuldstændig væk fra din
computer
Alle spor af den er væk.

Jeg skal derfor have hentet den igen - og derfor undrer dig mig at microsoft
ikke har den på deres hjemmeside til download

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-11 19:01

Den 16-04-2011 19:07, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
>
> Jeg skal derfor have hentet den igen - og derfor undrer dig mig at
> microsoft ikke har den på deres hjemmeside til download

Prøv lige at se her (der er åbenbart andre med samme problem)
www.vistaheads.com/forums/...vista.../370113-calendar-gadget-gone.html
Som jeg lige læser det højreklik sidebaren, tryk properties, og tryk på
'restore gadgets installed with windows'

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-11 19:15

Den 16-04-2011 20:01, Paul Østerby Sørensen skrev:
> [...]
>>> fra

> [...]
> Som jeg lige læser det højreklik sidebaren, tryk properties, og tryk på
> 'restore gadgets installed with windows'
Fandt lige denne adr. den er mere tydelig
http://blogs.technet.com/b/migreene/archive/2007/06/10/1173042.aspx

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-11 20:53

"Paul Østerby Sørensen" <paulsorensen@youmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

TAK TAK TAK - Det var sådan det skulle gøres. Den blev gendannet.

En milliard tak.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-11 21:16

meddelelsen news:4da9f3b9$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> En milliard tak.
>
> Hilsen Åge

Hov da. Gadgen står fint hvor den skal igen. Men nu står den der bare helt
orange, uden nogen som helst dage eller datoer. Hehe.
Nå men så kan den få lov at pynte lidt der. Orange er da også en pæn
farve.
Åndsvage gadget.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-04-11 21:53

meddelelsen news:4da9f918$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Åndsvage gadget.

Arrhhh..... det er den nu ikke alligevel.
En genstart hjælper meget. Nu kører det igen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-11 14:58

Du kan prøve at se her http://www.itechtalk.com/thread5315.html