MS Word Kan ikke se den nye skrifttype
Fra : Kurt G

Dato : 16-04-11 07:17

Jeg har installeret en ny skrifttype ved at bruge
Kontrolpanel/Skrifttyper/Filer/Installer skrifttype.
Jeg kan også se den nye skrifttype i folderen, men når jeg vil anvende den i
Word, kan jeg ikke finde den!
Det er en Open Type.
Hvad kan være galt?

Mvh Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 16-04-11 09:52

Kurt G skrev:

>Hvad kan være galt?

Svært at vide, men smid fontfilen ind i Windows/fonts
Så skal det virke.

Hilsen emj

Fra : Kurt G

Dato : 16-04-11 12:37

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Svært at vide, men smid fontfilen ind i Windows/fonts
> Så skal det virke.
>
> Hilsen emj
Ja, men de er i det dir.
Men jeg kan se, at de har endelsen .otf, så det er nok det, som er galt.
De er ellers installeret med det anviste program!
Jeg vil søge lidt på det, og se hvad jeg kan finde!
Mvh Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 16-04-11 13:04

Kurt G skrev:

>Men jeg kan se, at de har endelsen .otf, så det er nok det, som er galt.

Ja, de skal hedde *.ttf

Hilsen emj

Fra : Kurt G

Dato : 16-04-11 13:50

> Ja, de skal hedde *.ttf
>
> Hilsen emj
Jeg har ellers fulgt vejledningen, som fulgte med fontene1
Jeg har ikke fundet yderligere om det på nettet, så måske er det spildta
penge!

Mvh Kurt

Fra : emjeppesen

Dato : 16-04-11 15:24

Kurt G skrev:

>Jeg har ikke fundet yderligere om det på nettet

Du kan konvertere *.otf til *.ttf
http://www.freefontconverter.com/
jeg ved ikke, om det er en løsning, men det koster da ikke noget at
prøve.
Hilsen emj

Fra : Kurt G

Dato : 16-04-11 16:58

> Du kan konvertere *.otf til *.ttf
> http://www.freefontconverter.com/
> jeg ved ikke, om det er en løsning, men det koster da ikke noget at
> prøve.
> Hilsen emj

Tak for tip-et, det vil jeg prøve!

Mvh Kurt

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-04-11 14:02

On Sat, 16 Apr 2011 14:03:48 +0200, emjeppesen wrote:

> Ja, de skal hedde *.ttf
>
> Hilsen emj

Mærkeligt. Har ingen problemer med at se Opentype skrifter med endelse .otf
i Word. Men der også installeret med AMP font viwer.

Men nu bruger jeg windows 7 og word 2007. Svjh. blev font systemet
opdateret med Windows Vista. Det var noget med XP skulle have noget
eksternt software for at understøtte otf eller type 1 skrifter.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com