Meddelser hos news.tele.dk
Fra : Bo Krag

Dato : 16-04-11 10:20

Meddelelserne fra NG, ligger kun få dage på serveren også bliver de slettet.
Hvorfor gør de nu det? Førhen kunne jeg læse meddelser, der var måneder
gamle.
Bo

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-04-11 10:57

Bo Krag skrev:

> Meddelelserne fra NG, ligger kun få dage på serveren også
> bliver de slettet. Hvorfor gør de nu det? Førhen kunne jeg
> læse meddelser, der var måneder gamle.

Du må have lavet en speciel "visning" eller en
lignende indstilling. Jeg har lige prøvet at hente
denne gruppe ind på TDC's server. Der er indlæg
helt tilbage fra 17. januar 2011.

--
Herluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-04-11 11:05

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Du må have lavet en speciel "visning" eller en
> lignende indstilling. Jeg har lige prøvet at hente
> denne gruppe ind på TDC's server. Der er indlæg
> helt tilbage fra 17. januar 2011.

Undskyld! Glem mit indlæg.
Det var kun *brevhoveder* der gik tilbage til 17. januar.

Mon det hele er gået tabt hos TDC i forbindelse med
deres servernedbrud i forrige weekend?

--
Herluf :·)

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 16-04-11 12:41

On Sat, 16 Apr 2011 12:05:25 +0200, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Mon det hele er gået tabt hos TDC i forbindelse med
> deres servernedbrud i forrige weekend?

Ja, der blev tabt data på spoolen, og frontends har overview data
for artiklerne.

Det betyder blot, at man vil få at vide, at artiklen ikke kan hentes.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Bo Krag

Dato : 16-04-11 12:52

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> /Sonny - #include <std.disclaimer.h>
>
> "I don't have an attitude problem, you have a perception problem."
Ok Tak for det.
God påske!
Bo

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-04-11 13:41

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> writes:

>Ja, der blev tabt data på spoolen, og frontends har overview data
>for artiklerne.

Hvornår er du så færdig med at indtaste den sekundære backup?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 16-04-11 15:11

On Sat, 16 Apr 2011 12:40:32 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard wrote:

> Hvornår er du så færdig med at indtaste den sekundære backup?

Ain't gonna happen

Til dem, der måske ikke fangede Klaus reference - så:
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=19971127

Fra : Thoeger

Dato : 16-04-11 23:23

--
Thoeger

Fra : Rado

Dato : 19-04-11 20:13

On 16 Apr 2011 14:10:51 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

>Ain't gonna happen

Kan du ikke sende en ansøgning til ledelsen om at få bevilget penge
til en backup server - det skulle være muligt at finde en brugt
Pentium 600 til et par hundede kroner...

..
--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-04-11 07:11

> Kan du ikke sende en ansøgning til ledelsen om at få bevilget penge
> til en backup server - det skulle være muligt at finde en brugt
> Pentium 600 til et par hundede kroner...

Hvis kunderne gad betale for det, så var der jo nok penge til det. Det
vil kunder ikke i danmark; de vil have BSA til lavest mulige pris.

Andre teleselskaber der har news, har samme problem og må også slås
for at få penge.

Thomas

Fra : Rado

Dato : 21-04-11 06:59

On 20 Apr 2011 06:11:21 GMT, "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Hvis kunderne gad betale for det, så var der jo nok penge til det. Det
>vil kunder ikke i danmark; de vil have BSA til lavest mulige pris.

TDC har haft et årligt bruttooverskud på omkring 4 milliarder de
seneste par år...

Fra : Hauge

Dato : 21-04-11 07:13

Den 20-04-2011 08:11, Thomas S. Iversen skrev:
> Andre teleselskaber der har news, har samme problem og må også slås
> for at få penge.

Så længe man kan købe sig til en stabil newsserver for 10 euro om året,
så gider jeg ikke spilde tid på egen udbyders.

Og så virker en købeserver alle steder fra, man er ikke bundet af at
komme på via sin egen udbyder eller bruge en VPN-forbindelse hjem, for
at få ip hjemmefra.

Mvh Hauge

Fra : Ivar

Dato : 21-04-11 22:39

Hauge skrev:

> Så længe man kan købe sig til en stabil newsserver for 10 euro om året, så
> gider jeg ikke spilde tid på egen udbyders.

Jeg kan ikke forstå, at du tager så let på det. Husk på, hvordan
det gik de danske binære grupper, da TDC droppede dem.

Hvis TDC dropper Usenet, følger de andre efter, og det vil være
slut med trafik på de danske grupper. Du vil sidde tilbage med
dit 10 euros abonnement og en masse tomme grupper.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min støvsuger

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-04-11 04:04

Ivar wrote:

> Jeg kan ikke forstå, at du tager så let på det. Husk på, hvordan det gik
> de danske binære grupper, da TDC droppede dem.

De binære grupper eksisterer skam endnu, blot ikke hos TDC.

> Hvis TDC dropper Usenet, følger de andre efter, og det vil være slut med
> trafik på de danske grupper. Du vil sidde tilbage med dit 10 euros
> abonnement og en masse tomme grupper.

Er TDC ikke den eneste ISP med egen NNTP server? Hvem skulle følge efter?
Sunsite driver ikke deres server for at konkurrere mod TDC.

--
Jesper Lund

Fra : Ivar

Dato : 23-04-11 21:05

Jesper Lund skrev:

> De binære grupper eksisterer skam endnu, blot ikke hos TDC.

Ja, netop. Prøv at se hvordan det er gået med dem. Jeg kiggede
tidligere i dk.binaer.motor. Da TDC havde den med, var der cirka
5 indlæg om dagen. Sidst jeg kiggede var der cirka 5 om året.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min brødrister