Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-04-11 17:03

Hej
On 15-04-2011 17:37, Soeren Friberg wrote:
> Her skal linket vist kopieres over i browseren!

Lad mig introducere dig for en tjeneste på nettet der laver korte link,
til netop et sådant formål.
Stedet hvor det gøres, hedder kort, godt og præcist: kortlink.dk
Du åbner siden i din webbrowser, kopierer dit
megetlangelink.com/utroliglanglinkadresse ind i feltet, trykker på en
knap. Vupti siger det så, og du har en link der helt uden besværligheder
kan bruges af alle andre.
Udover det faktum at det er nemt at bruge, indikerer du samtidig at du
også gerne vil gøre det nemt at kigge på den side, sådan at folk rent
faktisk gider kigge.

http://kortlink.dk

Mvh
Martin

Fra : Soeren Friberg

Dato : 15-04-11 18:16

Den 15-04-2011 18:03, Martin [TMM] skrev:
> [...]
> Udover det faktum at det er nemt at bruge, indikerer du samtidig at du
> også gerne vil gøre det nemt at kigge på den side, sådan at folk rent

Tak for info. Kendte ikke tjenesten. Ellers er det min opfattelse, at
det er softwaren, der åbenbart er håbløs og BURDE kunne læse også disse
links. Ellers er alt, hvad jeg foretager her på usenet, gratis og
frivilligt arbejde. Hvis folk ikke kan kopiere et link over i en
browser, ja så, er jeg rimelig cool over deres begrænsning og/eller
interesse.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.smugmug.com

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-11 17:22

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
> Her skal linket vist kopieres over i browseren!

Nej - det virker fint med mindre man bruger et eller andet antikt
program, der ikke kan finde ud af det

Jan

Fra : Soeren Friberg

Dato : 15-04-11 18:16

Den 15-04-2011 18:21, Jan Vestergaard skrev:

> Nej - det virker fint med mindre man bruger et eller andet antikt
> program, der ikke kan finde ud af det
>
> Jan

Hvilken software bruger du, Jan?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-04-11 19:13

Soeren Friberg skrev:

> Hvilken software bruger du, Jan?

Nu er jeg godt nok en anden Jan, men MesNews virker glimrende.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-11 21:05

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
> Hvilken software bruger du, Jan?

Lige nu er det Windows Mail (den klon af Outlook Express, der fulgte med
Vista - som jeg har kopieret over i Windows 7) - der er ingen problemer
med lange links.

Så vidt jeg husker kunne seneste Outlook Express v6 også klare dem - men
ældre versioner havde problemer.

Derudover har jeg MessNews installeret - den virker som den anden Jan er
inde på også fint med lange links.

Uden at være sikker, så har det vist også betydning hvilket program, der
sender indlægget med det lange link.

Jan

Fra : Soeren Friberg

Dato : 15-04-11 21:16

Den 15-04-2011 22:04, Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> inde på også fint med lange links.
>
> Uden at være sikker, så har det vist også betydning hvilket program, der

Tak til begge. Jeg har prøvet OE, men var ikke rigtig tilfreds. MessNews
aner jeg intet om; måske et forsøg værd.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 15-04-11 18:20
Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 15-04-11 18:37
Fra : Soeren Friberg

Dato : 15-04-11 18:39

Den 15-04-2011 19:37, Kurt Kjær Jensen skrev:

> [...]
> <http://front1.dxomark.com/index.php/Camera-Sensor/Compare/Compare-sensors/%28appareil1%29/695|0/%28appareil2%29/680|0/%28appareil3%29/614|0/%28onglet%29/0/%28brand%29/Fujifilm/%28brand2%29/Nikon/%28brand3%29/Nikon>

Det virker så i Thunderbird i hvert fald. Den løsning kan jeg godt lide.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-11 21:10

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i meddelelsen
> Det virker så i Thunderbird i hvert fald. Den løsning kan jeg godt
> lide.

Ja - den er klart bedre end kortlink-servicerne, der lidt er noget
snavs, da man ikke kan se, hvor man ender, og man kan i teórien blive
sendt til en eller anden uønsket side uden at man opdager det, før det
er for sent ;-(

Jan

Fra : Soeren Friberg

Dato : 15-04-11 18:43

> [...]
> http://front1.dxomark.com/index.php/Camera-Sensor/Compare/Compare-sensors/%28appareil1%29/695|0/%28appareil2%29/680|0/%28appareil3%29/614|0/%28onglet%29/0/%28brand%29/Fujifilm/%28brand2%29/Nikon/%28brand3%29/Nikon

Til dem der så ikke kan/vil/gider bruge linket, synes jeg, at X100
ligger interessant godt. Selv i sammenligning med 2 dyrere og Nikon
kameraer ligger kameraet godt. Bedre end D300s men dårlige end det
fremragende D7000.