MS Windows
briani 27239
Drevbogstaver
Fra : Abricosicus

Dato : 15-04-11 16:39

Hej !

Jeg er løbet ind i sært problem.
En pc med XP, som jeg har skulle gendanne med Ghost på en ny harddisk.
Af uforklarlige årsager er den konfigureret med en harddisk med 3 drev:
C:, D: og F:, hvor Windows ligger på F:.

Når den kommer på et netværk med en NAS, skifter F:'et til et E:.
Og så går det galt.

Hvordan kan jeg låse drevbogstaverne, C:, D: og F: sådan at de bliver
fastholdt ligemeget om der er netværksdrev eller bliver indsat USB-drev ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Per

Dato : 15-04-11 16:46

Abricosicus wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan jeg låse drevbogstaverne, C:, D: og F: sådan at de bliver
> fastholdt ligemeget om der er netværksdrev eller bliver indsat

Tilslut din NAS.

Gå i diskhåndtering og ændr NAS drevet til fx. X ( et af de sidste
bogstaver)

Og ændr så de andre tilbage til hhv C, D og F.

SÅ burde NAS´en fremover hedde X og ikke påvirke de andre.

/ Per