Laos og badeferie i Thailand!
Fra : Søs

Dato : 13-04-11 13:11

Hej!

Efter en fantastisk ferie i Vietnam her i vinters, overvejer vi at besøge
Laos næste vinter!

Jeg kender absolut intet til landet, og alle informationer om Laos modtages
derfor gerne!

Men jeg regner med, at Laos minder lidt om Vietnam og Cambodja, som vi har
været meget begejstrede for!

Vi har 6 ugers ferie og regner med at starte med noget badeferie i Thailand,
hvor vi har været for 10 år siden!
Men er det stadig muligt at finde nogle steder, der ikke er helt ødelagt af
turisme?

Vi har snakket om Koh Chang, da nogle venner var der sidste efterår, og ikke
synes det er ødelagt endnu. Men hvordan er der i højsæsonen?

Andre forslag modtages også gerne! Det skal bare ikke være alt for
besværligt at komme dertil

Efter badeferien vil vi flyve tilbage til Bangkok, og derfra videre til
Vientiane og være der en uge, og så flyve til Luang Prabang, og efter en uge
der flyve tilbage til Bangkok, som vi gerne vil have et gensyn med!

Men vi er åbne over for andre forslag!

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Søs.

Fra : JMN

Dato : 13-04-11 21:28

Hej

Har netop været på Koh Chang her i vinter - højsæson.

Om den er spoleret er en smagssag, men at der er turister er faktum.

Strandene er fine nok, men ikke wauv. Den bedste er white sand. Vandet er
dejligt, men det er det mange steder derovre.
Der er ikke noget galt med Koh Chang, men finder det ikke synderlig
anderledes end eks. Samui. Dog ligger der mange øer man kan sejle ud på som
er dejlige.

Om det er besværlig at komme dertil er også en smagssag, men du kan ikke
flyve til øen. Så enten flyver man til Trat - tætteste by på fastlandet -
videre til havnen og sejler over med færgen. Eller også tager man bus fra
BKK til havnen og ligeledes med færgen. Ikke noget af det er svært, men med
bus tidskrævende.

vh.
Jørgen

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-04-11 22:02

On Wed, 13 Apr 2011 22:28:16 +0200, JMN wrote:

> Har netop været på Koh Chang her i vinter - højsæson.

Suk! Men misundelse er en grim ting ...

> Om den er spoleret er en smagssag, men at der er turister er faktum.

Det er en svær ting. Et lille vindu, individuelt placeret. Nu er det
desværre 4-5 år siden jeg var der sidst. Da var balancen acceptabel for mig
- og sikkert for de fleste der ikke taler thai og sætter pris på
toiletpapir og menuer tilpasset vestlige smagsløg. Men der er fyldt med
turister der flokkes på deres egne hoteller og restauranter og brokker sig
over at der er så mange turister. Faktisk er/var det et sted hvor turister
og thaier deler hoteller og restauranter. Og man skal ikke bevæge sig langt
væk, østkysten er næsten uspoleret.

> Strandene er fine nok, men ikke wauv.

Nåhr, lige bortset fra Karrebæksminde synes jeg de er toppen

> Den bedste er white sand.

Njahr - det har også været mit foretrukne feriested, men ikke særlig pga.
stranden, der ikke er bedre end dem længere sydpå langs vestkysten. Bedst
er vel Lonely Beach (Hat Ta Nam).

> ligger der mange øer man kan sejle ud på som er dejlige.

Ja, det er alene rejsen værd. Tag ikke en speedbåd fra en af strandene, men
en traditionel båd fra Ban Bang Bao som i sig selv er et besøg værd.

--
pl
http://huse-i-naestved.dk/

Fra : Søs

Dato : 14-04-11 10:32

Hej Jørgen og Peter!

Mange tak for jeres svar!

Jeg ved godt, at man ikke kan flyve til Koh Chang, men det at man kan flyve
til Trat på fastlandet, gør at jeg synes det er nemt nok

Men kan man ikke sejle direkte fra fastlandet, til en af de små øer omkring
Koh Chang, og så droppe den?

Eller skal man først sejle til Koh Chang, og derfra sejle videre til øerne
omkring?

Er der ingen her, der kender noget til Laos?

Venlig hilsen Søs,

Fra : ;o)-max-

Dato : 22-04-11 04:06

On 14-04-2011 16:31, Søs wrote:

> Er der ingen her, der kender noget til Laos?

Jeg tager ret ofte til Laos, men ved ikke rigtig
hvad jeg kan foreslå. Vientiane er en fredelig by,
store boulevarder og små hygge kroge nede omkring
floden, det hele føles såen lidt fransk. Go mad
ost og vin, som man let kan komme til at savne på
den thailandske side af floden.

Luang Prabang er Laos største turist destination,
ikke at jeg helt forstår hvorfor. Vang Vien halvejs
mellem Vientiane og Luang Prabang, er et lille smukt
område, i dag vel nærmest overtaget af hash rygende
israelere.

Laos føles mere laid back end Vietnam, de har ikke
helt samme temperament og flair for business. Landet
er proppet med NGO'er og hjælpe organisationer, tror
ikke der er noget sted på kloden med så overvældende
en forekomst af "ulands hjælpere".

Jeg ved ikke om du har tjekket fly rejserne til og fra
Laos, men så vidt jeg kan se er det kun rutefly, Air Asia
kunne jeg ikke finde, så det blir nok lidt af en kostbar
affære. Jeg vil foreslå du tager nattoget fra Bangkok
til Nong Khai, 1. klasse koster vidst 400 kr for to i
en dobbelt, det er ganske behageligt. Så kører du enten
med tog over broen eller tager en tuk tuk til broen,
udfylder papirer betaler vidst 30 $ /husk pas fotos.
De gir dig 14 dage. På den modsatte side af broen
snupper du en taxi til Vientiane 50-100 kr. prøv at
dele, de er ofte minibusser "limousiner". Hoteller er
der mange af, jeg plejer at bo ved morgen markedet:
http://smileymax.com/laos/vientiane.html
I vil nok syns det er hyggeligere downtown, det er en
10 minutters spadseretur.

Bus eller fly til Luang Prabang, og hvis i har mulighed
for det tage en båd tilbage til Vientiane, den kan tage
36 timer, afhængig af vandstanden i floden. Måske bedre
at leje en taxi/limousine og køre rundt i landet. I Laos
kan i betale med thailandske bath eller laotiske kip,
de kan være lidt forvirrende, der er masser af ATM hvor
i kan hæve på jeres visa etc kort.
-max-

Fra : Søs

Dato : 26-04-11 13:39

Hej Max!

Mange tak for dit svar, og dine oplysninger om Laos!

Jo, jeg har tjekket flypriserne Bangkok-Vientiane-Luang Prabang-Bangkok, og
det er desværre dyrt, men også langt den nemmeste måde at rejse på

Ellers lyder Laos spændende, og vi vil meget gerne se lidt af landet, så vi
går videre med vores undersøgelse og tilrettelæggelse af en tur

Så alle gode råd og oplysninger, modtages stadig gerne!

Venlig hilsen Søs.