MS Windows
briani 27239
Aktivitet på netværket hele tiden?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 13-04-11 10:04

Hej med jer

(Ret mig lige hvis mit spørgsmål ikke hører til her)

Min XP på min stationære maskine viser, at der er aktivitet på mit trådløse
netværk stort set hele tiden, uanset om jeg laver noget eller ej, har min
internetbrowser åben eller ej.
Jeg har ikke installeret nogen fildelingsprogrammer el. lign. (ihvertfald
ikke hvad jeg ved af...), og det er faktisk ikke ret mange måneder siden jeg
geninstallerede min XP, så det undrer mig, at det skulle være nødvendigt med
konstant datatrafik.

Kan man se hvad der fregår, hvad der bliver sendt og modtaget?
I nat var jeg ikke hjemme og jeg havde glemt at slukke maskinen, og linien
har nu stået åben i 18 timer og 45 min. Der er sendt 1.037.000 pakker og
modtaget 908.000 pakker, hvis det er interessant.

På min bærbare (Win7) er der ikke trafik hele tiden...

--
Hilsen Jakob

Fra : Lone

Dato : 13-04-11 05:58

Har du antivirus og firewall på maskinen?

Hvis det ikke er noget snavs af en art der forårsager aktiviten, kan
det også være programmer der står og ”lytter” efter opdateringer.

Hvis din forbindelse kører via en router, kan du sandsynligvis deri se
hvilke ip-adresser maskinen kommunikerer med, og dem kan du så evt.
oversætte til domænenavne og derigennem få en ide om hvad der foregår.

Mvh
Lone