Udflugter ud fra berlin
Fra : jk

Dato : 13-04-11 09:40

Hej

Jeg skal på en smuttur m. 3 overnatninger til Berlin snart.

Da jeg har været der mange gange, tænker jeg på at leje en bil een dag
og køre ud til små landsbyer i det gamle DDR og se det, jeg ikke fik
set før murens fald.

Jeg tænker på små landsbyer i stil med Møgeltønder med brosten og
alleer. Det er de gamle bondesamfund, jeg tænker på.

Hvilke lokaliteter kan anbefales ? indenfor 100 km fra Berlin.

på forhånd tak

John

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-11 16:08

Inden for en time fra Brandenburger Tor kommer du til Neuruppin - det er en
søvnig købstad midt i Brandenburgs godslandskab. Lige nord for motorvejen
til Hamburg, men med et 1:100.000-kort på passagersædet finder du let ruten
ad de små veje. Det tager nok noget længere end 1 time.
Jeg mener at kunne huske en Karl-Marx-Büste på torvets østside?
I hvert fald finder du statuer af byens to store sønner Theodor Fontane og
Karl-Friedrich Schinkel

Inger

Fra : jk

Dato : 14-04-11 08:00

On Wed, 13 Apr 2011 17:08:11 +0200, "Inger Buchard" <i.buchard[uden
spam og punktum] mail.dk> wrote:

> [...]
>Jeg mener at kunne huske en Karl-Marx-Büste på torvets østside?
>I hvert fald finder du statuer af byens to store sønner Theodor Fontane og

Takker !
ja, det er nok noget i den retning, jeg søger. I gamle dage var der et
cykelløb, københavn-berlin. Desværre har jeg ikke ruten længere. Men
de havde forsøgt at indlejre så mange brosten, som muligt. En
sensommerdag i helvede.

mvh

John

Fra : ABJ

Dato : 13-04-11 22:58

Sydøst for Berlin ligger området Spreewald, et meget spændende område med
mange kanaler og landsbyer.