Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertere til jpg
Fra : Mr. Mox

Dato : 12-04-11 03:50

Jeg har engang i 2009 formindsket en masse billeder med et program jeg
ikke husker navnet på.
På mit H drev ligger de nu som små filer på ca 60 kb.JPG-Filer. De er
blevet for små!

Men jeg har på en CD de samme fotos liggende i størrelse ca. 500kb.
Desværre hedder de blot "Fil" i Type, og jeg ved ikke hvordan jeg kan
åbne dem???

Hvis de skal konverteres til JPG filer, hvad skal jeg så bruge til
det???

Håber på venlige svar helst i "Pap"

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-04-11 11:14

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Men jeg har på en CD de samme fotos liggende i størrelse ca. 500kb.
> Desværre hedder de blot "Fil" i Type, og jeg ved ikke hvordan jeg kan
> åbne dem???

Hmm - .fil er ikke lieg et normalt billed-format ?

http://filext.com/file-extension/fil

Men du kan prøve en online-converter som f.x. denne:

http://www.coolutils.com/online/image-converter/

Eller downloade et andet program og prøve dig frem:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1436&bih=773&q=convert+.fil+to+.jpg&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=273e11a2e504b7b

Jan

Fra : Mr. Mox

Dato : 13-04-11 13:12

On 12 Apr., 12:13, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> [...]
>
> http://www.coolutils.com/online/image-converter/
>
> Eller downloade et andet program og pr ve dig frem:

Jeg takker for jeres svar. Jeg har nu downloadet IRFANVIEW og den har
funktionen batch conversion og deri lykkede det mig (efter en del bøvl
med sære benævnelser)

at ændre Fil til Jpg.

Hilsen Mr. Mox

Fra : Per

Dato : 12-04-11 17:19

Mr. Mox wrote:
> [...]
>
> Men jeg har på en CD de samme fotos liggende i størrelse ca. 500kb.
> Desværre hedder de blot "Fil" i Type, og jeg ved ikke hvordan jeg kan

Kan du omdøbe dem til .jpg og se om det så ikke virker ?

Åbn en tilfældig mappe - funktioner - mappeinstillinger - vis - Fjern
flueben i skjul filtype navne for kendte filtyper.

Herefter kan du omdøbe dine billeder til xxxx.jpg

mvh. PEr