MS Windows
briani 27239
XP-mode
Fra : Klaus H

Dato : 11-04-11 11:26

Hejsa.

Er det lykkedes for en af jer, at få XP-mode til at køre på Win7 home premium?

Hvis ja - hvordan?

Klaus H

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-04-11 14:46

Klaus H <khvaek@6705e.dk> wrote:

> Hejsa.
>
> Er det lykkedes for en af jer, at få XP-mode til at køre på Win7 home premium?
>
> Hvis ja - hvordan?

Du skal ha' Business eller Ultimate for at få XP-mode.

Her er noget jeg selv overvejer med Vista HP:

http://peter.mpbrun.dk/20070219/virtual-pc-2007-udgivet-gratis-xp/

Linket til Microsoft virkede da jeg testede og du kan bruge forskellige
udgaver af Windows bl.a XP der udløber 18. maj. Og ellers kan du jo bare
installerer en XP FPP, hvis du har sådan een.

Selv om man får en advarsel med Vista HP, så skulle det kunne lade sig
gøre at installere VPC 2007. Det skriver PB noget om i en anden tråd på
desse udemærkede sider.

Så det skulle vel osse kunne lade sig gøre med Win7 HP? Prøv det.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Petersen_michael

Dato : 12-05-11 16:14

Den 11-04-2011 15:45, Axel Hammerschmidt skrev:

> Du skal ha' Business eller Ultimate for at få XP-mode.

Win7 Pro kan også kører XP mode

VH Michael

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-05-11 20:40

Den 12-05-2011 17:13, Petersen_michael skrev:

> Win7 Pro kan også kører XP mode

Ja og man kan også virtual pc på en home udgave, omend det ikke er det
samme som "xp mode".

Fra : Edmund

Dato : 12-05-11 21:14

Den 11-04-2011 12:26, Klaus H skrev:
> Hejsa.
>
> Er det lykkedes for en af jer, at få XP-mode til at køre på Win7 home premium?
>
> Hvis ja - hvordan?

Har du prøvet noget ala det her. Jeg har ikke selv fået det afprøvet endnu.

http://www.mydigitallife.info/how-to-setup-and-get-xp-mode-on-windows-7-home-premium-and-basic/
--
Mvh Edmund

Fra : Klaus H

Dato : 12-05-11 21:23

"Edmund" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis ja - hvordan?

Har du prøvet noget ala det her. Jeg har ikke selv fået det afprøvet endnu.

Jeg har prøvet, men ikke fået det til at virke.
Kører nu med program fra WM Ware.
Jeg har en XP pro oppe at køre som virtuel maskine. Det er godt nok til mig.

Klaus H