Konfiskation af MC-en
Fra : Thor

Dato : 07-04-11 23:09

Jeg så et politiprogram i TV idag, hvor politiet jagtede lovovertrædere i
civilpatrulje.
En mand kørte på en CBR-1000RR så det ud til at være. Den var forsynet med
prøveskilt som var udløbet og det var en importeret bike uden afgift.

Manden fik konfiskeret MC-en (som han have fået en prøvetur på af en ven)
og kan samtidig se frem til en bøde på hele 75.000 oveni.

Det forstår jeg ikke kan lade sig gøre og at det er lovligt. Hvis
prøvepladerne ikke var udløbet, så ville prøveturen på en MC uden afgift
vel være helt lovlig?

Fandeme nej, om jeg havde stoppet hvis det var mig og jeg havde kendt
konsekvenserne.

En ung fyr som lige havde købt en knallert, var ikke klar over at det var
en stor knallert som krævede kørekort. Den blev konfiskeret og kørt op på
en trailer og smidt ned på siden og skrammet!

Jeg synes at myndigheder er alt for grove i disse tilfælde, og burde
hellere bruge tid på at opklare indbrud, kvindehandel, knivstikkerier og
anden usympatisk kriminalitet.

Thor

Fra : Jante

Dato : 07-04-11 23:27

"Thor" skrev:

> [...]
>
> Jeg synes at myndigheder er alt for grove i disse tilfælde, og burde
> hellere bruge tid på at opklare indbrud, kvindehandel, knivstikkerier

Du synes måske ikke, det er 'usympatisk' at køre rundt på et køretøj,
der ikke er forsikret?

/J

Fra : Klaus R

Dato : 08-04-11 07:14

Thor tastede følgende:
> [...]
>
> Det forstår jeg ikke kan lade sig gøre og at det er lovligt. Hvis
> prøvepladerne ikke var udløbet, så ville prøveturen på en MC uden afgift

sagen var jo ikke hvorvidt at den ene prøveplade var lovlig, men at der
sad en stak af prøveplader der gik over et halvt år tilbage. klart en
MC der fik en prøveplade til at kunne køre på i weekends og lign.
prøveplader er jo stadig kun til brug ved prøvekørsel i forbindelse med
evt handel og til/fra syn og værksted.
er det ikke almindelig kendt at nogle køber store MC i udlandet og
kører på prøveplader i en sæson mens de har "aftaler" med venner at de
er på vej derhen for at handle hvis de bliver stoppet.

med hensyn til den store knallert, bliver de konfiskerede knallerter jo
typisk skrottet ved inddragelse, så betyder lidt ridser jo ikke ret
meget. det har været nævnt flere gange før i samme programserie.

Klaus R

Fra : Thor

Dato : 08-04-11 16:17

On Fri, 08 Apr 2011 08:14:10 +0200, Klaus R wrote:

> sagen var jo ikke hvorvidt at den ene prøveplade var lovlig

Jo

> er det ikke almindelig kendt at nogle køber store MC i udlandet og
> kører på prøveplader i en sæson mens de har "aftaler" med venner at de
> er på vej derhen for at handle hvis de bliver stoppet.

Det fremfik ikke af udsendelsen

> med hensyn til den store knallert, bliver de konfiskerede knallerter jo
> typisk skrottet

Ja magthaverne er sindssyge. Befolkningen og landet er ved at gå bankerot
med et statsunderskud på 90mia og så destruerer magthaverne alle de ting
som de konfiskerer hos borgerne, istedet for at sælge dem på auktion til
f.eks reservede eller eksportere det hele til afrika.

Det gælder også smuglercigaretter mv. som køres på forbrændingsanstalten,
istedet for at sælge dem lande uden cigaretafgifter.

Vestens ressourcespild er en hån mod de fattige lande.

Thor

Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-04-11 07:26

> [...]
>
> Manden fik konfiskeret MC-en (som han have fået en prøvetur på af en ven)
> og kan samtidig se frem til en bøde på hele 75.000 oveni.

Det er vel kun rimeligt, tænk på alt det han har sparet i afgift.

> Det forstår jeg ikke kan lade sig gøre og at det er lovligt. Hvis
> prøvepladerne ikke var udløbet, så ville prøveturen på en MC uden afgift
> vel være helt lovlig?

Nej, kun hvis han har noget at køre efter i forbindelse med godkendelse og
registrering at køretøjet.
Vennernes kaffe og kage er ikke lovligt at køre efter.

> Fandeme nej, om jeg havde stoppet hvis det var mig og jeg havde kendt
> konsekvenserne.

Ergo er du ikke selv bedre end de andre klaphatte man ser i de programmer.
Sorry..

Henrik

Fra : Thor

Dato : 08-04-11 16:22

On Fri, 8 Apr 2011 08:26:08 +0200, Henrik Jensen wrote:

> Det er vel kun rimeligt, tænk på alt det han har sparet i afgift.

Gu er det da ej rimeligt, er du rablende sindssyg.

> Ergo er du ikke selv bedre end de andre klaphatte man ser i de programmer.

Fjols. Er du offentligt ansat i en administration som har for vane
chikanere og udplyndre borgerne?

Thor

Fra : Anders Majland

Dato : 08-04-11 08:01

> Manden fik konfiskeret MC-en (som han have fået en prøvetur på af en ven)
> og kan samtidig se frem til en bøde på hele 75.000 oveni.

Nu skal han jo nok lige omkring en dommer først ...
Men mon ikke politiet mener at de kan løfte bevisbyrden siden de konfiskerer
mc'en (som sikkerhed for beløbet)

Heller ikke så længe siden at der på tv blev vist frem at de havde en hel
lade fuld af store dyre konfiskerede biler ...

Vi har et meget højt afgiftsniveau på motorkøretøjer - og derfor er
sanktionerne for at forsøge at undgå dem også høje

Også derfor at min mc nærmer sig de 18år

/A

Fra : Klaus R

Dato : 08-04-11 11:24

Anders Majland formulerede spørgsmålet:
> Vi har et meget højt afgiftsniveau på motorkøretøjer - og derfor er
> sanktionerne for at forsøge at undgå dem også høje
>
> Også derfor at min mc nærmer sig de 18år

Og derfor min mc bliver 25 år i år....

Klaus R

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-04-11 12:01

Efter mange tanker skrev Klaus R:
> derfor min mc bliver 25 år i år....

29 år hér ;)

news:dk.fritid.veteran-motorcykel !? ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : O.L

Dato : 08-04-11 12:35

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> 29 år hér ;)
>
> news:dk.fritid.veteran-motorcykel !? ;)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Og min bimmer kan "kun" klare 28 år på bagen, men i år skal den så også have
nye dæk:
mvh O.L.
BMW R 80 ST>

Fra : Thor

Dato : 08-04-11 16:27

On Fri, 8 Apr 2011 09:01:27 +0200, Anders Majland wrote:

> Nu skal han jo nok lige omkring en dommer først ...
> Men mon ikke politiet mener at de kan løfte bevisbyrden siden de konfiskerer
> mc'en (som sikkerhed for beløbet)

Nææ, politiet er ikke jurister og ved intet om, hvorvidt de tidligere
prøveskilte har været lejet af samme persom, eller om føreren rent faktisk
kun har lejet en enkelt plade og kun kørt få kilometer, inden han skulle
til afgiftsberigtigelse med MC-en.

> Heller ikke så længe siden at der på tv blev vist frem at de havde en hel
> lade fuld af store dyre konfiskerede biler ...

Ja det så jeg, men det var SKAT og andre offentlige fordringshavere som
havde foranlediget beslaglæggelsen.

> Også derfor at min mc nærmer sig de 18år

Gamle ged

Thor

Fra : Armand

Dato : 08-04-11 17:01

Den 08-04-2011 09:01, Anders Majland skrev:

> Også derfor at min mc nærmer sig de 18år

KUN 18?
*tsk-tsk*, amatør!

--
Armand.
(CBR600 '92 (hvilket var en utænkelighed da jeg fik kørekort i '77)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-04-11 08:53

Thor <thor9800@gmail.invalid> crashed Echelon writing

> Jeg synes at myndigheder er alt for grove i disse tilfælde, og burde
> hellere bruge tid på at opklare indbrud, kvindehandel, knivstikkerier og
> anden usympatisk kriminalitet.

Den nye politireform gør at man har forskellige indsatsområder, og nogen
gange er det indbrud som får høj prioritet andre gange er det lygter på
cyklerne som får prioritet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-04-11 13:08

O.L wrote:
> Og min bimmer kan "kun" klare 28 år på bagen, men i år skal den så også have
> nye dæk:
> mvh O.L.
> BMW R 80 ST>

54år... ? :)

// Hans

Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-04-11 13:13

> 54år... ? :)

74 År

Henrik Nimbus 1937

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 08-04-11 14:58

Den 08-04-2011 14:13, Henrik Jensen skrev:

> 74 År

Så slår du min med 2 år.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Amid

Dato : 08-04-11 13:52

"Thor" <thor9800@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes at myndigheder er alt for grove i disse tilfælde, og burde
> hellere bruge tid på at opklare indbrud, kvindehandel, knivstikkerier og

Når man som jeg har været ude og samle ofre op på vejen, hvor føreren er
stukket af eller har kørt uden kørekort eller køretøjer de ikke havde lært
at mestre, så giver det rigtig god mening at konfiskere biler, mc osv.

Tænk på at få besked om din datter er kørt ihjel af en fyr på tunet knallert
! Hvordan ville du så have det.

Jeg tror ikke en døjt på de unge der står og siger at de ikke vidste en 45
kræver kørekort eller som ikke ved at den knallert de kører på kan køre mere
end 30. De ved præcis hvor hurtig den kører.

Fra : Thor

Dato : 08-04-11 16:32

On Fri, 8 Apr 2011 14:51:42 +0200, Amid wrote:

> Når man som jeg har været ude og samle ofre op på vejen, hvor føreren er
> stukket af eller har kørt uden kørekort eller køretøjer de ikke havde lært
> at mestre, så giver det rigtig god mening at konfiskere biler, mc osv.

Helt uenig. Magthaverne burde istedet beslaglægge køretøjet og sælge det på
tvangsauktion og give ejeren pengene.
Der er absolut ingen rimelighed i størrelsen af den økonomiske straf.

Thor

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-04-11 22:20

> Helt uenig. Magthaverne burde istedet beslaglægge køretøjet og sælge det
> på
> tvangsauktion og give ejeren pengene.

Hvad skulle ideen være i at sælge køretøjet på auktion, hvis ejeren skulle
have pengene ?

/Caspersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-04-11 14:17

Henrik Jensen wrote:
> 74 År
> Henrik Nimbus 1937

God stil.. den er endda fra et år før min blev designet.. :)

// Hans

Fra : Klaus R

Dato : 08-04-11 19:45

Den 08-04-2011, skrev Thor:
> [...]
>
> Jeg synes at myndigheder er alt for grove i disse tilfælde, og burde
> hellere bruge tid på at opklare indbrud, kvindehandel, knivstikkerier og

skulle nogle føle trang til at gense programmet og opdatere hvad der
skete er kører de en genudsendelse, måske for vores skyld, i aften
fredag kl 22.20 på kanal 5.
så kan man jo tænke over det hele og se om nogen ændre mening om sagen.

Klaus R

Fra : Autzen

Dato : 08-04-11 20:12

Ja - det var jo mange meninger om trafikanters mere eller mindre
trafikforseelser.
Det minder mig om en tråd fra tidligere om en MC`ist som kørte
hasarderet på en parkeringsplads med mange gående mennesker
ved Ejerbaunehøj.
Der var også en del som syntes at det var i orden og de gående
da bare kunne flytte sig.

Finn VFR800