Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bridgekamera
Fra : Niels Andersen

Dato : 07-04-11 17:10

Hej

Jeg står over for at skal på en længere rejse hvor jeg ikke har mulighed for
at slæbe mit DSLR udstyr med.
Jeg har ikke beskæftiget mig med denne type kameraer siden mit Sony DSC828
men har kigget lidt på at et par af de nye Bridgekamereaer der er og snart
kommer på markedet, i spil er bl.a Sony HX100V / HX9V og Fujifilm Finepix
HS20. Der skal indkøbes 2 kameraer.
Jeg er på en måde mest stemt for Sony'erne, problemet med dem er blot at det
ikke er muligt at montere pol eller ND-filter på dem. Det kan Fuji'en til
gengæld klare.
Nogen der har andre forslag end de ovennævnte og evt. kan fortælle mig om
Pol-filter effekten kan fremtrylles ved hjælp af HDR mode eller andet
software.

Og JA jeg ved godt at kvaliteten ikke kommer i nærheden af DSLR, men nu er
der ikke så mange andre muligheder til denne tur, jeg vil også gerne have
muligheden for at lege lidt med panorama og 3D funktionerne i de nye
kameraer.

Mvh

Og på forhånd tak for en masse kompetente svar

Niels