Ølbrygning:Tøris til boblerne
Fra : Ukendt

Dato : 06-04-11 19:48

Kombinationen af en anelse uopmærksomhed og en knækket pipette (og måske
også en destinationsprocent på 14,4) har medført en aldeles død gær og altså
ingen kulsyre.

Jeg har hørt gamle mænd mumle i skægget om at man kan hive kapslen af sit
bryg og smide en anelse tøris (CO2) i flasken, men også at man skal være
varsom, idet flasken kun kan bære et begrænset tryk (15 bar?) og at det, der
altså skulle være en superstærk tørhumlet ipa på nulkommafem kan forvandles
til et løbsk alkoholmissil.

Nogen her, der har gjort sig tanker om, hvordan man kan få CO2-udviklingen
snydt ind i den færdiggærede øl?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-04-11 20:54

Vandtro 3140 <toatabsnabelagmail.com> wrote:

> [...]
> til et løbsk alkoholmissil.
>
> Nogen her, der har gjort sig tanker om, hvordan man kan få CO2-udviklingen

Sodavandsmaskine?

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-11 19:56

wrote:

> Sodavandsmaskine?

Skumbad

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-04-11 12:52

"Niels Jørgen Kruse" <nospam@ab-katrinedal.dk> skrev i meddelelsen
1jzbm1p.hhw08j1lh43auN%nospam@ab-katrinedal.dk:

> Sodavandsmaskine?

Enig. En god, gammeldags SodaStream må kunne gøre tricket.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 07-04-11 10:48

Den 06/04/11 20.48, Vandtro 3140 skrev:
> [...]
> til et løbsk alkoholmissil.
>
> Nogen her, der har gjort sig tanker om, hvordan man kan få CO2-udviklingen

Nej, men det kan ikke være rocket science, smid tøristerninger i øllet
og lad det stødkoge færdigt er mit bud.

Ved du hvor du kan købe tøris?* Hvor i landet bor du?

Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-11 23:11

Lars Kongshøj wrote:

> Nej, men det kan ikke være rocket science, smid tøristerninger i øllet
> og lad det stødkoge færdigt er mit bud.
>
> Ved du hvor du kan købe tøris?* Hvor i landet bor du?
>
> Mvh. Lars

Jeg har min egen pusher