Richard Dawkins' Speech at Protest the Pop~
Fra : Patruljen

Dato : 04-04-11 14:04

Enjoy:

This is the full speech by Richard Dawkins at the "Protest The Pope"
rally, 18th September 2010. (unedited)

http://www.youtube.com/watch?v=q_0kFU7IfPM&feature=related

Fra : tkruse

Dato : 05-04-11 18:32

On 4 Apr., 22:04, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> Enjoy:
>
> This is the full speech by Richard Dawkins at the "Protest The Pope"
> rally, 18th September 2010. (unedited)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=q_0kFU7IfPM&feature=related

Jeg er ikke kommet for at bringe fred

Matt. 10,32-42
… Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke
kommet for at bringe fred, men sværd…

men jeg tror det hele handler om en kamp imod en mere frygtelig
afgud,,som ikke lige er til at få øje på på en gang
det kræver kamp i tusinder af år
men du kan jo prøve at forestille dig hvad der ville herske uden
Kristendom
som også indeholder ord om at vi alle skal dele lige,,og ingen må
skrabe samme til sig selv
men i dag er der mange sky skrabere,,penge skrabere
og har du ingen penge,,så kan du ikke få en eneste bid af den jord du
selv er blevet til ved
og selv om du har et stykke jord til dine grønsager ,,så koster det
så Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er
ikke kommet for at bringe fred, men sværd…men strid skal der være