Stafetten: Cykel
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-04-11 12:58

Efter lige at være hjemkommet fra jobbet, på cykel naturligvis , så
synes jeg vi skal have en omgang musik med relationer til cykel/cykling.

Jeg lægger selv ud med Queen's "Bicycle Race":
http://www.youtube.com/watch?v=xt0V0_1MS0Q
(desværre mødte jeg ikke nogen af de cyklistinder fra videoen, måske det er
for koldt endnu )

Så kom op i gear og send cyklerne afsted.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Bak

Dato : 04-04-11 14:02

> Efter lige at være hjemkommet fra jobbet, på cykel naturligvis , så
> synes jeg vi skal have en omgang musik med relationer til cykel/cykling.

Der er et par meget oplagte, så dem vil jeg springe op og falde ned på, og
lade være med at tage med

Men dette nummer er bare dejligt. Og tilsat lidt hjemmevideo fuldendes
idyllen:

Rugsted & Kreutzfeldt : Spring op - tag med
http://www.youtube.com/watch?v=JLYrRQffUMQ

Selvom cykelsporten efterhånden har en noget hul klang, og Bjarne Riis's
sejr i TDF efterfølgende har fået et noget andet skær over sig, så var Anne
Dorte Michelsens hyldestsang til ham ekstremt virkningsfuld. Her får vi dels
lidt af sangen, men også lidt malurt i bægeret.

Bjarne i den gule trøje:
http://www.youtube.com/watch?v=RuRuCdV35Is

http://www.youtube.com/watch?v=B2TlYhzSzas

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Michel Husted

Dato : 04-04-11 07:07

On 4 Apr., 13:58, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:
> Efter lige at være hjemkommet fra jobbet, på cykel naturligvis , så
> synes jeg vi skal have en omgang musik med relationer til cykel/cykling.

Det siges at være sundt at cykle. Måske skulle jeg overveje at
investere i en, selv om holder mest af at traske

Men lad os tage cycklerne frem ligesom havemøblerne, når vi stiller om
til sommertid (hvilket altid går galt for mig alligevel trods
huskereglerne)...

Mads Nørregård: "Så ta'r vi cyklerne frem" - http://www.youtube.com/watch?v=YomdGxDo-D4

Der siges at være ni millioner cykler i Beijing:

Kate Melua: "Nine millions bicyckles in Beijing" -
http://www.youtube.com/watch?v=eHQG6-DojVw

Og lad os runde af i Belsize:

Mireille Mathieu - "Les Bicyclettes De Belsize" - http://www.youtube.com/watch?v=XhjfMwVeXlM

Mange hilsner
Michel

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-04-11 13:46

>"Michel Husted" skrev i meddelelsen
>
>Mads Nørregård: "Så ta'r vi cyklerne frem" -
>http://www.youtube.com/watch?v=YomdGxDo-D4

Et dejligt minde fra min barndom, den gi'r dig retten til at fortsætte
stafetten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-04-11 14:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Efter lige at være hjemkommet fra jobbet, på cykel naturligvis , så
> synes jeg vi skal have en omgang musik med relationer til cykel/cykling.

Så tar vi saft suseme cyklerne fram:

http://www.youtube.com/watch?v=xNrmdyImdJg

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-11 14:32

> Efter lige at være hjemkommet fra jobbet, på cykel naturligvis , så
> synes jeg vi skal have en omgang musik med relationer til cykel/cykling.

Denne kan vi ikke undvære: Poul Kjøller:
http://www.youtube.com/watch?v=RwKKXhzxRcc

Her er sangen om cykelsport med Red Warszawa:
http://www.youtube.com/watch?v=RA6Absfw18Y

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-04-11 15:52

> [...]
> er for koldt endnu )
>
> Så kom op i gear og send cyklerne afsted.

Jewg ville egentlig have haft denne med Mungo Jerry, men kunne ikke finde på
tuben, så her er den med Mixtures: The Pushbike Song
http://www.youtube.com/watch?v=9WmhMKWt8DI

Denne faldt jeg over ved et tilfælde: VYBZ Kartel: Bicycle
http://www.youtube.com/watch?v=8ZQhGDZyONA

Denne er der ikke så meget m,usiok i, men til gengæld en genial sketch
http://www.youtube.com/watch?v=5eCdIe0wdvU

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 04-04-11 16:10

> [...]
> er for koldt endnu )
>
> Så kom op i gear og send cyklerne afsted.

Cykelvejr. Ja det er vist nu.
Den her var en gang en landeplage. Ibens. Blå Cykel.
http://www.youtube.com/watch?v=ddHvTR5eNI0

Og det var den her også i Tyskland.
Die Prinzen. Mein Fahrrad.
http://www.youtube.com/watch?v=fY24qc7woW4

Og så een jeg tilfældigt fandt, men som jeg har liggende på et kassettebånd
et eller andet sted i kælderen.
:)
Ikke lige Mænd I Blåts bedste nummer, men det må række her.
http://www.youtube.com/watch?v=WbQjV0Fv7U4

Sorry er ikke selv særlig tilfreds med mine bud.
Men kan ikke finde bedre.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-04-11 16:17

Per Beer Hansen skrev:

> Så kom op i gear og send cyklerne afsted.

En temmelig ond børnesang om Ti små cyklister:
http://www.youtube.com/watch?v=jyp1WSy2QOw

En sang på tysk:
Sesamstraße: Fahrradsong - Christoph Busse 1976 - Steig' auf dein
Rad und fahre...
http://www.youtube.com/watch?v=oqPS5HUhD1g

Pink Floyd - Bike:
http://www.youtube.com/watch?v=AHRE5dyDKTA

--
Herluf :·)

Fra : Carl Drud

Dato : 04-04-11 17:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> writes:

> Så kom op i gear og send cyklerne afsted.

Henning Primdahl og Co.

http://www.youtube.com/watch?v=j6Jw3EviG1Q

--
Carl