film til display
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-04-11 20:11

Hej NG

Min nye RO4800 VHF virker næsten som et spejl i displayet, og det er til
tider umuligt at se noget.

Nogen der har erfaringer med at klistre en film på, så det ikke længere
virker som et spejl?

Mvh
JR

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-04-11 22:07

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har den samme - uden det problem. Sidder der ikke en plasticfilm på
> displayet?
>
> -Henrik

Min radio er monteret på skottet i styrehuset, således at holderen sidder på
skottet og radioens front peger op mod loftet.
ca. 20cm over radioen er der et vindue. Men jeg synes faktisk at displayet
er alt for blankt i sig selv og man kan spejle sig deri.

Mvh
JR

Fra : steffen skov

Dato : 05-04-11 09:30

Hejsa
Prøv med et stykke Vita Wrap
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18,
Bådlauget Krogen, Århus

Fra : Finn Borch

Dato : 05-04-11 13:57

Jeg havde for år tilbage det samme problem med en Garmin-GPS.
Garmins - dengang engelske - servicefunktion foreslog "at tilklistre
displayet med strimler af mat Scotch-tape". Lidt grinagtigt må man vel
sige, men det hjalp da lidt.
Egentlig et lidt underligt problem at have nu om dage, for på AP-
Navigatorerne fra 80´erne var der ingen særligt generende reflekser.

M.v.h.
Finn B.A.

Fra : BoA

Dato : 05-04-11 22:49

Den 05-04-2011 21:56, Finn Borch skrev:
.......................klip
> Egentlig et lidt underligt problem at have nu om dage, for på AP-
> Navigatorerne fra 80´erne var der ingen særligt generende reflekser.

Det skyldes nok bl.a. at mange skærme i dag bliver lavet med højglans
overflade i stedet for en reflexdæmpende halvmat overflade. Dette gælder
for alle mulige forskellige skærme som fx pc-skærme, fladskærms-tv og
altså også kort-plottere og lign. Den halvmatte overflade er marginalt
en smule dyrere at fremstille, og desuden så får man ved anvendelse af
en højglans-overflade en subjektivt bedre kontrast- og
detaljegengivelse. Det samme får man sjovt nok også ved at montere
skærmen med en sort kant. Der er en masse ubevidst psykologi indblandet,
som fabrikanterne af skærme er helt klar over.
Prisen for en navigator var i 80-erne så høj at den lille extraudgift
til reflexdæmpning af skærmen ikke var noget problem. Nu er priserne
presset nedad og det bliver derfor af større interesse at hente lidt
extra på at spare reflexdæmpningen.

Med bedste hilsner
fra

BoA

(der ofte bander over sin laptop med højglans-skærm)

Fra : blueocean

Dato : 06-04-11 00:58

On 5 Apr., 23:48, BoA <b...@FJERNESglaipnir.dk> wrote:
> [...]
> sk rmen med en sort kant. Der er en masse ubevidst psykologi indblandet,
> som fabrikanterne af sk rme er helt klar over.
> Prisen for en navigator var i 80-erne s h j at den lille extraudgift
> til reflexd mpning af sk rmen ikke var noget problem. Nu er priserne
> presset nedad og det bliver derfor af st rre interesse at hente lidt
> extra p at spare reflexd mpningen.
>
> Med bedste hilsner
> fra
>
> BoA
>
> (der ofte bander over sin laptop med h jglans-sk rm)

Prøv at bruge englehud, det giver en mat overflade, og er faktisk
godt.

Gert

Fra : Finn Borch

Dato : 06-04-11 08:04

> Prøv at bruge englehud, det giver en mat overflade, og er faktisk
> godt.
>
> Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

"Englehud" er netop den tidligere nævnte, matte tape fra Scotch.
På værkstedet kaldte de det "nonnemaveskind".

Finn B.A.