Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon speedlite 580 exii
Fra : Bent

Dato : 03-04-11 19:48

Jeg går og overvejer at investere i en speedlite 580, og har lige et
spørgsmål jeg håber at få hjælp med.

Kan man bruge 580'eren som "slave", uden at aktivere den indbyggede flash
(på et EOS 7d)?

Jeg ville gerne kunne aktivere 580'eren uden at den er monteret på kameraet,
men monteret f.eks på en form for arm, eller holdt i hånden. I manualen til
7d kan jeg kun se at man kan bruge ekstern flash enten monteret på kamera
eller som slave, men sammen med den indbyggede. Grundet til at jeg godt
ville bruge den uden den indbyggede er at jeg vil benytte den sammen med en
tele, og vil undgå at objektivet skygger på billedet.

mvh
Bent

Fra : N_B.DK

Dato : 03-04-11 20:04

"Bent" <bent.lauritsen.fjerndette@gmail.com> wrote in message

> Kan man bruge 580'eren som "slave", uden at aktivere den indbyggede
> flash (på et EOS 7d)?

Nej, det er på den måde der kommunikeres med flashen (men flashen fra
kameraet kan sagtens "slås" fra, forstået på den måde at den mæmgde lys den
udsender ikke er nok til at ændre på den samlede lysmængde)

Benyt evt et
http://www.bhphotovideo.com/c/product/498744-REG/Canon_1950B001_OC_E3_Off_Camera_Shoe.html

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-04-11 20:15

N_B.DK wrote:
> [...]
> kameraet kan sagtens "slås" fra, forstået på den måde at den mæmgde lys den
> udsender ikke er nok til at ændre på den samlede lysmængde)

Hvis det ikke skal være originalt Canon, sælger jeg

http://www.photogadget.dk/canon/1019-walimex-spiral-blitzkabel-Canon-E-TTL2m-1-4-tommer.html

til en lidt billigere penge.

Jørn
---
Photogadget.dk

Fra : N_B.DK

Dato : 05-04-11 20:58

"Jørn Hundebøll" <spamnews5@dblue.dk> wrote in message
> Hvis det ikke skal være originalt Canon, sælger jeg
>
> http://www.photogadget.dk/canon/1019-walimex-spiral-blitzkabel-Canon-E-TTL2m-1-4-tommer.html
>
> til en lidt billigere penge.

Såvidt jeg kan se er det der kabel ikke ligeså godt vejrforseglet? det er
nok ikke alle der har brug for det, men jeg ville ikke undvære det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Sahlfoto.dk

Dato : 04-04-11 01:26

On 3 Apr., 20:47, "Bent" <bent.lauritsen.fjernde...@gmail.com> wrote:

> Kan man bruge 580'eren som "slave", uden at aktivere den indbyggede flash
> (på et EOS 7d)?

Det kan man godt. Inde i menuen vælger du i første fane flashkontrol -
> Indbygget flashfunk.indst. -> Trådløsfunk. -> 3. valgmulighed. (Der
hvor der kun er et lille billede af et flashhovede.) Så affyrrer
blitzen oven på dit kamea ikke sammen med din 580'er. Den skal stadig
være slået op, og affyrer stadig en preflash, men kommer ikke på nogen
måde med på billedet.

Det virker hvertfald med min 430'er og er helt sikker på det også
virker med 580'eren.

Andreas Sahl / Sahlfoto.dk