bookmark til venstre i FF4
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 08:53

Der var engang at man kunne fjerne stjernen i adresselinien.
Det vil jeg gerne da jeg ikke bruger den, men hvordan.

Så er der det at når jeg vælger bogmærk denne side fra bogmærker
menuen så kommer der en dropdown box i højre side af skærmen i stedet
for lige under bogmærkemenuen, det vil jeg gerne ha' ændret idet det
jo er fjollet at den kommer i modsatte side af skærmen, men hvordan
gør jeg det.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 09:03

On Sun, 03 Apr 2011 09:52:44 +0200, Kirsten H. <> wrote:

> [...]
> for lige under bogmærkemenuen, det vil jeg gerne ha' ændret idet det
> jo er fjollet at den kommer i modsatte side af skærmen, men hvordan

Hej, det var nemt nok, en søgning og add to the usercrome.css

/* Remove the Bookmark star */
#star-button {display: none !important; }

http://www.broadbandreports.com/forum/r25676147-FireFox-How-to-Move-Bookmarks-Popup-Away-From-Right-Side-~start=20

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-11 09:16

Kirsten H. skrev:
> Der var engang at man kunne fjerne stjernen i adresselinien.
> Det vil jeg gerne da jeg ikke bruger den, men hvordan.

Det kan gøres med denne lille tilføjelse i userChrome.css:
#star-button {
display: none !important; }

Du finder userChrome.css i mappen Chrome i Firefox' brugerdata:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Brugerdata

Hvis userChrome.css ikke findes, har du sikkert en fil, der
hedder noget i stil med example.userChrome.css og den kan du
så bare omdøbe.

> [...]
> for lige under bogmærkemenuen, det vil jeg gerne ha' ændret idet det
> jo er fjollet at den kommer i modsatte side af skærmen, men hvordan

Den vises ved stjernen i adresselinjen, hvilket er logisk
nok, fordi det er den langt de fleste bruger til at bogmærke
med. Ved du, at hvis du klikker på stjernen to gange, åbnes
samme boks? Måske du burde overveje den metode, for det er
altså lettere end at bruge bogmærkemenuen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå faldgruberne, sådan vælger du det rette webhotel:

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 10:54

On Sun, 03 Apr 2011 15:15:57 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Den vises ved stjernen i adresselinjen, hvilket er logisk
> nok, fordi det er den langt de fleste bruger til at bogmærke
> med.

Tak, har du en reference til det at "de fleste bruger ..."

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-11 13:52

Kirsten H. skrev:

> Tak, har du en reference til det at "de fleste bruger ..."

Ikke andet end, at det er det mest logiske, fordi det der
kan gøres med et enkelt klik i stedet for, at man skal
klikke flere gange. Og at Firefox har reklameret en del for
funktionen, fordi den er så meget nemmere at bruge end
alternativerne.

I Internet Explorer kan man også bogmærke ved at klikke på
en stjerne og det samme i Chrome. Funktionen er altså ret så
udbredt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Ole C

Dato : 03-04-11 11:11

> [...]
> for lige under bogmærkemenuen, det vil jeg gerne ha' ændret idet det
> jo er fjollet at den kommer i modsatte side af skærmen, men hvordan

Flytter Bogmærkeknappen til venstre side....

--
vh
Ole C