Musik på Usb-stik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 13:30

Jeg har spillet nogle af mine cd-er over på en dvd. Jeg smed cd-erne i den
bærbare og rippede dem i Windows media player.
Herefter proppede jeg et udb stik i den bærbare og læste numrene over på
den.

Nu kender jeg en der lige har købt ny bil, med et kanon musikanlæg. Den kan
spille musik fra usb-stik. Vi proppede derfor mit usb stik i hans anlæg.

Så skrev det: "Not audio files on this usb" og så kom vi ikke videre med
det. Det sprit-nye anlæg måtte give op.

Men det er noget forfærdeligt vrøv anlæget skriver. Der er 1000 numre på det
usb-stik og de kan sagtens spilles her på den bærbare.

De forskellige cd-er er læst over på usvb-stikket i mapper, som jeg har
kaldt det som cd-en hedder. Er det derfor det ikke lykkedes. Det er jo ret
praktisk at have musikken
i mapper, ellers ville man jo til sidst ikke ane hvad der er hvad.

Nogen der har en forklaring? (Ved ikke om det er her man skal spørge om
sådan noget)

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-11 13:34

Åge Halldorsson skrev:

>Nogen der har en forklaring? (Ved ikke om det er her man skal spørge om
>sådan noget)

autoradioen kan sikkert ikke fordra wma

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 13:43

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> autoradioen kan sikkert ikke fordra wma
>
> --
> Ivan V. Klattrup

"VMA" ? - Det ved jeg ikke. Jeg gjorde det på denne måde.

Jeg fandt filerne i ved at klikke på den mappe som den bærbare automatisk
smed numrene ind i. Den mappe hedder "Musik" og findes ved at klikke på
flaget i nederste venstre hjørne.

Herefter markerede jeg alle musiknumrene og klikkede "kopier". Så åbnede jeg
min Usb og klikkede "sæt ind". Herefter fløj alle numrene fint ind på
usb-en.

Vil det sige at jeg slet ikke har lagt "audie-filer" på USB-en (WMA), men i
stedet video-audio-filer (WMP) på Usb-en.

Har du en lille guide på hvad jeg har gjort galt og ikke mindst hvordan jeg
skulle have gjort ?

(Hvis det altså ikke er rigtigt nok jeg har gjort)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 14:18

> autoradioen kan sikkert ikke fordra wma

Nej, jeg kan nemlig se at der står "Windows media lydfil WMA". Hvordan laver
jeg det om?

Hilsen Åge

Fra : Jan Hvillum

Dato : 02-04-11 14:37

Den 02-04-2011 15:18, Åge Halldorsson skrev:

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, jeg kan nemlig se at der står "Windows media lydfil WMA". Hvordan
> laver jeg det om?
>
> Hilsen Åge

Jeg ved ikke hvad der ville være det nemmeste. Der findes vist nok
programmer, der kan formatere wma til mp3. Når du ripper i Windows Media
Player, kan du, før du gør det, under fanen: Kopier fra CD ("Rip")
indstille hvad for et format den lægger på computeren, men hvis det
drejer sig om 1000 numre er det jo nok lidt tidskrævende at begynde forfra.

--
Jan Hvillum

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 14:51

"Jan Hvillum" <janodn@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Kopier fra CD ("Rip") indstille hvad for et format den lægger på
> computeren, men hvis det drejer sig om 1000 numre er det jo nok lidt

Hej Jan

Ja, jeg har lige opdaget at den har rippet i WMA og at jeg jeg bare skulle
have markeret "MP3" i stedet, så havde penge passet.
STØN!

Ja, nu kan jeg så begynde forfra, men det er håbløst, for jeg har blandet
musiknumrene lidt i nogle af mapperne - det orker jeg ikke at skulle een
gang til.

Nu går jeg ud fra jeg kan to ting.

1: Jeg kan brænde numrene til (PUST STØN) cd-er, så bliver det vel
automatisk i mp3. Herefter kan jeg rippe cd-erne i MP3. Det ville fylde 50
cd-er og tage en uge.
GABBBB. STØN.

2: Jeg kan konvertere mine numre fra WMA til MP3, med et
konverteringsprogram. Det ville vist være det nemmeste. Det aner jeg bare
ikke en hylende fis om hvordan jeg gør,
da det nok står på engelsk.

3: Jeg kan få en bekendt til at konvertere musikken fra WMA til MP3 - pris:
måske et par Fur øl.

4: Kan jeg sende numrene i en e-mail til vedkommende og så sender han dem
tilbage ?

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-11 14:37

fx med http://mp3videosoft.com/any-file-to-audio-converter-p1.html

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 14:57

> fx med http://mp3videosoft.com/any-file-to-audio-converter-p1.html
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Tak!

Men forresten, findes der et udvalg af stereoanlæg som kan spille både mp3
og wma musik. Jeg har ikke købt et sådant anlæg endnu, men overvejer.
Så ville det jo være nemt. Er nogle sådan anlæg almindelige? - eller
plejer de kun at kunne spille mp3?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-11 15:42

meddelelse news:4d972b35$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> og wma musik. Jeg har ikke købt et sådant anlæg endnu, men overvejer.
> Så ville det jo være nemt. Er nogle sådan anlæg almindelige? - eller

Det er meget almindeligt at de kan afspille begge dele, men man skal lige se
sig for.

Her er et i den lave ende:
http://www.ellos.dk/dv/40-Elektronik-Lyd-CD-Radio/Grundig/_/N-h4lZ1z14188?Nr=296817&extcmp=DK_AFF_K_ELEC21

Lidt højere oppe i kvalitet, er der Denon:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol-sc-n7_stereoanlag.htm

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 16:47

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Lidt højere oppe i kvalitet, er der Denon:

Det ser jo udmærket ud. En mellemting (gerne grundig - det er mit nuværende
anlæg) ville være fint. Sån et par tusinde eller tre. Men så skal der også
være
Dab+, fm (en kvali modtager), dvd-lydafspiller og usb-tilslutning (begge med
mpeg3 og wma).

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-11 17:15

meddelelse news:4d9744f5$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> skal der også være
> Dab+, fm (en kvali modtager), dvd-lydafspiller og usb-tilslutning (begge

Der er ikke mange der har DAB med i pakken, og Grundig har ikke.
Her er en mulighed:
http://www.bbec.dk//produkt/PureDMX-50MicroSystemw/DAB/MP3/650

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-04-11 16:42

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der er ikke mange der har DAB med i pakken, og Grundig har ikke.
> Her er en mulighed:
> http://www.bbec.dk//produkt/PureDMX-50MicroSystemw/DAB/MP3/650

Hvis vi så dropper det med DAB. Opfylder den her så ikke mine ønsker?

http://shop.philips.dk/store?Action=DisplayProductDetailsPage&Locale=da_DK&SiteID=rpeeub2c&productID=222994700

Vil gerne kunne:

Afspille almn. cd-er / Cd-er som jeg selv har indspillet med mp3 og
wma-filer - måske endda blandet mellem hinanden ???)

Samme ønske hvor det bare er fra/på USB-stik i stedet for CD

Tilslutte radioanlæget til min computers lydudgang og høre netradio på
anlæget (S-Video-udgangen er koblet til mit tv med et scart-stik i tv-et,
men det er vel lige meget -
til netradio skal jeg vel kun bruge computerens lydudgang
"hovedtelefonudgang")

PS: Der står noget med Mp3-link. Aner ikke hvad det betyder? - Skal der ikke
også stå VMA-link, der står jo at den også kan det format.
PPS: Der står "Rip dine egene cd-er til Mp3" men man kan vel også rippe dem
til WMA, eller kan den kun "afspille" dem.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 17:15

meddelelse news:4d989550$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis vi så dropper det med DAB. Opfylder den her så ikke mine ønsker?
>

> http://shop.philips.dk/store?Action=DisplayProductDetailsPage&Locale=da_DK&SiteID=rpeeub2c&productID=222994700

Den kan det meste, men alene det at der er båndoptager i, siger mig at de
ikke har været ret seriøse med at lave et ordenligt anlæg.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-04-11 18:06

> Den kan det meste, men alene det at der er båndoptager i, siger mig at de
> ikke har været ret seriøse med at lave et ordenligt anlæg.

Det gav nu et par plus point her. Selv om man ikke spiller kassettebånd til
daglig, så er det nu rart at man lige kan afspille et, hvis det skulle blive
nødvendigt.
Men noget helt andet. Jeg skal have fundet ud af hvordan den afspiller mine
1000 musikfiler. Om den overhovedet kan læse at de ligger i nogle mapper for
hver
gruppe/sanger. Eller om filerne skal ligge i een lang række uden mapper.
Men det ved nok kun en radiobutik. Det kan man ikke rigtigt læse i
specifikationerne.

Men jeg tror at jeg skal have investeret i anlæget.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-11 11:23

> [...]
>>

> Den kan det meste, men alene det at der er båndoptager i, siger mig at de
> ikke har været ret seriøse med at lave et ordenligt anlæg.

Det kunne jo lige netop være den feature, der gjorde anlægget interessant.
Sådan lige set herfra, så er det øverste i min stak her, en Luxman Cassette
båndoptager, og jeg er da også den lykkelige ejer af et Sony kombi anlæg med
cassette... Og det er vel egentligt slet ikke så underligt, når man også er
ihændehaver af mere end 1000 Stk albums på cassetter.... Som man stadig ikke
har smidt ud, bare fordi cassetter er blevet umoderne.... Men OK, jeg gør
selvfølgelig heller ikke noget krav gældende, på at være seriøs

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-04-11 11:32

On 04-04-2011 12:22, Benny Mortensen wrote:

> Men OK, jeg gør selvfølgelig heller ikke noget krav gældende, på at være seriøs

Seriøs?
Hvordan kan musikglæde være seriøs? Glæden er vel lige stor, uanset
hvilken genre man holder af?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-11 14:45

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Seriøs?
> Hvordan kan musikglæde være seriøs? Glæden er vel lige stor, uanset
> hvilken genre man holder af?

Jeg snakkede ikke om musikglæde, men om lagringsmedier og lyd.
Jeg mener stadig det er useriøst at smide penge i at sætte en båndoptager i
et "moderne" anlæg. Det er død teknologi, og spild af plads for hovedparten
af køberne, som bruger moderne medier.
Lidt det samme som det er "useriøst" at bakse et 5 1/4" diskettedrev ind i
en moderne laptop. Hvad i alverden skulle man bruge det til?

Jeg er måske puritaner, men når det kommer til lyd, så indgår jeg ingen
kompromiser (ud over den som prisen tvinger mig til)
Det skal altså lyde ordenligt, ellers har teknikken ødelagt musikglæden.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-04-11 08:18

> [...]
>
> Seriøs?
> Hvordan kan musikglæde være seriøs? Glæden er vel lige stor, uanset

Det var nok heller ikke den han mente, men han ville nok snarere afspille
mc'er på en overfed cd-afspiller.... Det ville jeg også gerne, men jeg kan
sgu ikke få dem derind

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-04-11 09:59

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Pænt tak.

Men nu fandt jeg lige det her. Noget der hedder "Zamzar" og hvor man online,
via en hjemmeside, kan konvertere filer.
Man skal ikke installere noget program. Er der nogen der kender noget til om
det funker.
- Eller er der måske andre hjemmeside-konvertere der kan bruges, så man
undgår at installere program.

http://www.it-artikler.dk/2009/07/23/konvertere-dine-filer-nemt/

http://www.zamzar.com/

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-11 10:29

meddelelse news:4d9836f5$0$56786

> [...]
> om det funker.
> - Eller er der måske andre hjemmeside-konvertere der kan bruges, så man

Hvis du vil konvertere 1000 numre via din internetforbindelse, så siger jeg
god fornøjelse, og velkommen tilbage om et par uger.

Brug et af de mange gratisprogrammer der findes til formålet, det er enkelt
og hurtigt.

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-04-11 13:41

On 02-04-2011 14:29, Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> i mapper, ellers ville man jo til sidst ikke ane hvad der er hvad.
>
> Nogen der har en forklaring? (Ved ikke om det er her man skal spørge om

Det kan godt være årsagen, at dine musikfiler ligger i mapper. Dette
gælder for en af mine CD-afspillere.

Men ellers som Ivan V. Klattrup fortalte, formatet kan have en
betydning, og ofte skal det være mp3. Det skal det f.eks. på min telefon.

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-04-11 16:32

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men ellers som Ivan V. Klattrup fortalte, formatet kan have en betydning,
> og ofte skal det være mp3. Det skal det f.eks. på min telefon.

Til gengæld nægter -afspilleren i min bil pure at spille både wma og mp3
filer, men vil kun acceptere lyd-cd'er med musikken i cda format
eller andre medier i samme format.

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 16:50

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Til gengæld nægter -afspilleren i min bil pure at spille både wma og mp3
> filer, men vil kun acceptere lyd-cd'er med musikken i cda format
> eller andre medier i samme format.
>
> Jan

Ham jeg talte om der har købt ny bil har givet 250.000 kr. for den - og så
kan hans musikanlæg i bilen ikke spille wma, men kun mpeg 3- og ikke
lyd-dvd, men kun almn. cd.
Det synes jeg i særdeles udpræget grad simpelthen er en skandale.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-04-11 16:54

meddelelsen news:4d97459b$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> lyd-dvd, men kun almn. cd.
> Det synes jeg i særdeles udpræget grad simpelthen er en skandale.

For biler er der sgu ikke noget i vejen med. Ved førersædet ser der meget
avanseret ud. Det ligner der cocpittet i et fly. En sensor fortæller hvis
man er ved at ramme noget når man bakker og sidespejle vender sig når dørene
lukkes og jeg ved snart ikke hvad. Jeg tror også bilen både kan flyve og
sejle.
Men spille simpel wma, nenej nejnej. KORS!. jamen Jøsses!.

Hilsen Åge