Holde fuglereder væk ?
Fra : Jakob

Dato : 02-04-11 12:16

Sidste år havde et fuglepar fundet ud af at der mellem ydervæg og taget
lige nøjagtigt var nok plads til at de kunne klemme sig ind og lave en
rede. Da jeg ikke er begejstret for at fuglene evt. ødelægger noget, vil
jeg gerne forhindre at de kan komme ind igen i år. Spøgsmålet er så
hvordan man lukker hullet af ?. Hullet skal være for at luft kan komme
op under taget, men spalten er bare for stor, så hvordan griber man det
an ?.
Kan man bruge noget net beregnet til tagrender og proppe det op ?.

Gode råd er velkomne.

Mvh
Jakob

Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-11 21:31

"Jakob" <ubehagelig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> under taget, men spalten er bare for stor, så hvordan griber man det an ?.
> Kan man bruge noget net beregnet til tagrender og proppe det op ?.

Du skal montere et såkaldt "fuglegitter". Afhængig af hvor problemet er, og
hvordan din konstruktion er, må du kunne finde en effektiv løsning. Læs lidt
i disse links:
http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada-DK%3Aofficial&channel=s&hl=da&source=hp&biw=1280&bih=822&q=fuglenet&btnG=Google-s%C3%B8gning

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 02-04-11 21:33

> [...]
> og hvordan din konstruktion er, må du kunne finde en effektiv løsning. Læs

Forkert link. Læs her:
http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada-DK%3Aofficial&channel=s&hl=da&source=hp&biw=1280&bih=822&q=fuglegitter&btnG=Google-s%C3%B8gning

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Jakob

Dato : 02-04-11 22:53

Den 02-04-2011 22:32, Martin Bak skrev:

> [...]

Tak for linket, det er bare lidt overkill til når det kun er et lille
hjørne hvor det er et problem. Findes der ikke noget simplere ?

Mvh
Jakob

Fra : Max

Dato : 02-04-11 23:01

Hej Jakob

> Tak for linket, det er bare lidt overkill til når det kun er et lille
> hjørne hvor det er et problem. Findes der ikke noget simplere ?

Gad vide om lidt fiskesnørre på kryds og tværs ikke kunne løse
problemet.

Max

Fra : Kaj E. Sørensen

Dato : 03-04-11 08:27

> [...]
> under taget, men spalten er bare for stor, så hvordan griber man det an ?.
> Kan man bruge noget net beregnet til tagrender og proppe det op ?.

Mon ikke lidt trådnet af en eller anden slags kan gøre det. Jeg nævner: det
man bruger til minkbure, eller det, der bruges til forskellige
sorteringssold, eller det net, man bruger til at holde kyllinger inde med.
Er der ikke én på gade, som har en stump liggende? Måske kan det købes i
stumper i det lokale byggemarked.

Mvh
Kaj

Fra : Jakob

Dato : 03-04-11 18:43

> [...]
> Er der ikke én på gade, som har en stump liggende? Måske kan det købes i

Eller net til tagrender ?. Jeg overvejer om ikke man kan klemme sådan et
stykke ind uden det ser alt for grimt ud udefra ?

Mvh
Jakob

Fra : Max

Dato : 03-04-11 18:46

Hej Jakob

> Eller net til tagrender ?. Jeg overvejer om ikke man kan klemme sådan
> et stykke ind uden det ser alt for grimt ud udefra ?

Ellers tager du et stykke krydsfiner og udskære en siluet af en skovdue,
den maler du blågrå og forsyner den med den hvide ring om halsen,
denne lokkedue sætter du så op i hjørnet, og så er du fri for småfugle
der vil bygge reder i det hjørne.

Max