MS Windows
briani 27239
Utrolig langsom opstart
Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-03-11 23:32

Hej
Jeg har formateret en XP maskine, men alligevel
er den mindst 10 minutter om at blive klar til brug.
Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal fejlsøge på
det problem, så forslag er velkommen

Vh
Tommy

Fra : emjeppesen

Dato : 01-04-11 09:59

Tommy Hansen skrev:

>Jeg har formateret en XP maskine,

Har du det?
Du har vel ikke bare geninstallerer XP

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 01-04-11 11:09

Tommy Hansen skrev blandt andet:

> Jeg har formateret en XP maskine, men alligevel
> er den mindst 10 minutter om at blive klar til brug.

Ja, det er jo klart, hvis du har formatteret harddisken

Hvad har du helt præcist gjort? Har du installeret XP påny med en
formattering af harddisken ved samme lejlighed - eller har du lavet en
"reparations-installation" af XP?

--
vh
Ole C

Fra : Tommy Hansen

Dato : 01-04-11 23:11

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen news:

> Hvad har du helt præcist gjort? Har du installeret XP påny med en
> formattering af harddisken ved samme lejlighed - eller har du lavet en
> "reparations-installation" af XP?

Jeg har formateret harddisken og installeret xp igen. Den kørte fint lige
efter men nu er det ad helvede til præcis som før formatering.
Jeg syntes ikke det kan passe jeg skal afindstallerer mine programmer
et ad gangen, der må være en anden måde at fejlfinde på

Vh
Tommy

Fra : Ole C

Dato : 02-04-11 00:10

Tommy Hansen skrev blandt andet:

> Jeg har formateret harddisken og installeret xp igen. Den kørte fint
> lige efter men nu er det ad helvede til præcis som før formatering.

Så skyldes det sandsynligvis noget du selv har foretaget siden
installationen - eller måske undladt at gøre. En ubeskyttet pc skal ikke
være mange minutter på nettet før det går galt.
Du må komme med nogle flere oplysninger.....

--
vh
Ole C

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-04-11 00:55

> [...]
> være mange minutter på nettet før det går galt.
> Du må komme med nogle flere oplysninger.....

Jeg købte maskinen som en bygselv hos komplett.dk jeg kan ikke huske
hvordan det var i starten, men meget længe har det været sådan at den
starter fint op, men så sker der ikke noget i lang tid indtil windows
advarslen
"din computer er muligvis i fare" dukker op ved uret. Så arbejder harddisken
højlydt og alting virker lidt efter.
Trykker jeg så på inkonet, er der ingen fare og windows firewall er slået
til.
Lige nu er win firewallen slået fra og jeg køre med comodo firewall.
Jeg kan lige nævne at skype er hurtig til at logge på, men prøver jeg at
åbne
win live mail eller firefox sker der intet før efter lang tids venten.
Håber det hjælper lidt, ellers spørg

Vh
Tommy

Fra : Edmund

Dato : 02-04-11 01:47

Den 02-04-2011 01:55, Tommy Hansen skrev:

> Lige nu er win firewallen slået fra og jeg køre med comodo firewall.
> Jeg kan lige nævne at skype er hurtig til at logge på, men prøver jeg at
> åbne

for et par måneder siden havde jeg bøvl med comodo firewall, den brugte
mange cpu resurser, prøv at se i windows jobliste. en update af comodo
firewall var ikke nok, jeg måtte afinstallere, og hentede en ny install
fil. Brug ikke den gamle du har liggende.

Eller prøv at deaktivere, og brug windows firewall.

> win live mail eller firefox sker der intet før efter lang tids venten.
> Håber det hjælper lidt, ellers spørg

Prøve at starte firefox unden tilføjelser.
Prøv at deaktivere win live mails automatiske start sammen med windows.

--
Mvh Edmund

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-04-11 00:02

"Edmund" <nospamm@surfpost.dk> skrev i meddelelsen news:

> Eller prøv at deaktivere, og brug windows firewall.
>
> Prøve at starte firefox unden tilføjelser.
> Prøv at deaktivere win live mails automatiske start sammen med windows.

Jeg prøver de 3 ting og vender tilbage

Vh
Tommy

Fra : Ole C

Dato : 02-04-11 08:54

> [...]

> harddisken højlydt og alting virker lidt efter.
> Trykker jeg så på inkonet, er der ingen fare og windows firewall er

Det er Sikkerhedscenter der kommer med advarslen - men som jo altså også
fjerner den igen når diverse sikkerhedsprogrammer er loadet.
Hvilket antivirusprogram bruger du? - og du har vel kun et enkelt
installeret?

> Lige nu er win firewallen slået fra og jeg køre med comodo firewall.

Og Comodo kan ifølge et andet indlæg åbenbart give nogle problemer....

> Jeg kan lige nævne at skype er hurtig til at logge på, men prøver jeg
> at åbne
> win live mail eller firefox sker der intet før efter lang tids venten.

Gælder det også næste gang du åbner Firefox?
Firefox er altid meget sløv til at åbne første gang - noget der dog er
forbedret i den nye version 4.0.

Jeg har en mistanke om at du har mange programmer kørende i "baggrunden" (-
Skype etc.)
Hvor mange andre?
Hvor meget RAM er maskinen udstyret med?

Jeg kan i øvrigt tilslutte mig rådet om at prøve Soluto.

--
vh
Ole C

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-04-11 00:07

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen news:
> Hvilket antivirusprogram bruger du? - og du har vel kun et enkelt
> installeret?

Avast og kun det ene

> Gælder det også næste gang du åbner Firefox?
> Firefox er altid meget sløv til at åbne første gang - noget der dog er
> forbedret i den nye version 4.0.

Anden gang er der ingen problemer, men det skal vel ikke tage mere
end 10 min. første gang jeg åbner den

> Jeg har en mistanke om at du har mange programmer kørende i "baggrunden"
> (- Skype etc.)
> Hvor mange andre?
Ikke vildt mange, men prøver lige at rydde lidt op i dem

> Hvor meget RAM er maskinen udstyret med?

4gb

Vh
Tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-04-11 04:24

Tommy Hansen skrev:

> Anden gang er der ingen problemer, men det skal vel ikke
> tage mere end 10 min. første gang jeg åbner den

Absolut ikke. Enten er der noget i Firefox, der driller,
eller også er det et andet program, der driller. Prøv at
starte Firefox i fejlsikret tilstand. Starter Firefox
hurtigt, er det nok en udvidelse, der driller. Starter
Firefox stadig langsomt, er det sikkert et andet program
eller selve Windows, der driller.

Om fejlsikret tilstand i Firefox:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.php

For øvrigt, den langsomme opstart, er det, hvis du starter
Firefox lige efter du har startet computeren, eller er det
også tilfældet, hvis du venter til senere? Fx en halv time
efter opstart af computeren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Per

Dato : 02-04-11 06:10

Tommy Hansen wrote:

> [...]
> Jeg syntes ikke det kan passe jeg skal afindstallerer mine programmer
> et ad gangen, der må være en anden måde at fejlfinde på

Jeg ville forsøge mig med gratis programmet www.soluto.com

Der kan du følge med i hvilke programmer, der starter op sammen med Windows
meget nemmere end msconfig. Og du kan slå de programmer fra som du lyster -
eller sætte dem på pause, så de starter op, når pc´en "er faldet til ro"

Et genialt program, der kan øge boothastigheden væsentligt. Jeg bruger det
på flere maskiner.

Mvh. Per

Fra : Jens

Dato : 02-04-11 10:43

Den 02-04-2011 07:09, Per skrev:
> [...]

> faldet til ro"
> Et genialt program, der kan øge boothastigheden væsentligt. Jeg bruger

Tak for det link, det er godt nok et smart lille program

Jens
--
On-demand antivirus + antispyware tool
http://quickscan.bitdefender.com

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-04-11 00:00

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:

> Jeg ville forsøge mig med gratis programmet www.soluto.com

Jeg vil prøve det igen, for lige at se hvad der egentlig starter op,
men før formationen prøvede jeg det og kunne spare omkring
4 sek i opstart, men soluto brugte 10 sek ekstra, så er det jo ikke
meget ved

Vh
Tommy

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-04-11 00:11

Tommy Hansen skrev:

>Jeg har formateret harddisken og installeret xp igen. Den kørte fint lige
>efter men nu er det ad helvede til præcis som før formatering.

den er vel ikke smuttet over i PIO Mode

http://support.apple.com/kb/TS1386?viewlocale=da_DK&locale=da_DK det er
nederste halvdel af siden der er relevant for mit svar

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-04-11 20:57

Jeg har nu afindstalleret comodo så jeg kun bruger win firewallen.
Og i følge soluto har jeg en opstart på 1.22 min. og rimelig hurtig
der efter dukker ikonet fra sikkerhedscenteret op og når det er sket
virker alting
Jeg er lidt i tvivl om jeg har kørt med begge firewall, måske de har
konfliktet.
Tak for hjælpen allesammen

Vh
Tommy

Fra : /John

Dato : 03-04-11 21:11

"Tommy Hansen" <tommyhhFJERN@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu afindstalleret comodo

Comodo'en er en stor, tung kluntet sag; snup evt et kig på Privatefirewall:

http://www.snapfiles.com/get/privatefirewall.html

John