Positioner
Fra : Allan Møller

Dato : 01-04-11 21:31

Jeg kunne godt tænke mig til at blive bedre til at styre mine positioner i
CSS.
Synes det er lidt forvirrende med absolute, relative, float osv.

Nogen der kender en go guide til at lære det fra bunden ? Tror jeg har fået
sprunget begyndelsen over
og gået i gang med noget som mest er gætværk.

Et eksempel på mine problemer kunne være http://backershus.dk hvor jeg har
lagt nogle små billleder op
som altid skulle være 3 ved siden af hinanden men nogen gange ryger det ene
ned på linjen under.

--
Mvh. Allan Rath Møller

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-04-11 21:53

On 01-04-2011 22:31, Allan Møller wrote:
> [...]
> har lagt nogle små billleder op
> som altid skulle være 3 ved siden af hinanden men nogen gange ryger det

Du bør have indgående kendskab til box-modellen:
http://www.w3.org/TR/CSS21/box.html

Det der ofte snyder er margin, border og padding, som alle er inkluderet
når width dimensioneres.

Positionering kan være en vanskelig størrelse at kapere, men denne side
gennemgår det på en forståelig måde:
http://www.barelyfitz.com/screencast/html-training/css/positioning/

God fornøjelse

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-04-11 21:57

Følgende er skrevet af Allan Møller:
> Nogen der kender en go guide til at lære det fra bunden ? Tror jeg har fået
> sprunget begyndelsen over
> og gået i gang med noget som mest er gætværk.

Jørgen Farum Jensen's
http://webdesign101.dk/css/
er vist noget af det bedste jeg kender til.

Birger

http://bbsorensen.dk