Trylle videotelefoni frem ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-11 22:30

http://www.mobil.nu/nyheder/sony-ericsson-x2-far-fingervenlig-windows-mobile-1.349841.html

Her står at en ny opdatering pludselig skulle give fm-radio og mulighed for
videotelefoni.

Hvordan skal det forstås???

Til videotelefoni skal der vel gerne være et kamera på fronten af telefonen
ved mikrofonen som man taler i - Et kamera kan en opdatering vel ikke trylle
frem, skulle jeg mene

og jeg ved da heller ikke lige hvor en fm-radio skulle æludselig komme fra?

Er der en der kan fortælle hvordan, især det med videotelefoni, pludselig
skulle kunne lade sig gøre

Hilsen Åge

Fra : Per

Dato : 31-03-11 06:37

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Her står at en ny opdatering pludselig skulle give fm-radio og

Det hele er softwarebaseret.

> Til videotelefoni skal der vel gerne være et kamera på fronten af
> telefonen ved mikrofonen som man taler i - Et kamera kan en
> opdatering vel ikke trylle frem, skulle jeg mene

Nej det kan de ikke. Men mange telefoner har videotelefoni med kun et
kamera - så man kan ikke modparten man taler med, med de kan se dig. Det er
intet problem at køre duplex med lyden - det gør du i forvejen

> og jeg ved da heller ikke lige hvor en fm-radio skulle æludselig
> komme fra?

Det kunne være et program, der kan streame fra FM radiokanalerne. Det er
ikke muligt at ligge en egentlig tuner ind i telefonen udelukkende baseret
på software.

> Er der en der kan fortælle hvordan, især det med videotelefoni,
> pludselig skulle kunne lade sig gøre

Som skrevet - kun med et kamera.

mvh. Per

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-03-11 22:32

Den 31-03-2011 07:37, Per skrev:
> Det kunne være et program, der kan streame fra FM radiokanalerne. Det er
> ikke muligt at ligge en egentlig tuner ind i telefonen udelukkende
> baseret på software.

Men der er intet der forhindre, at hardwaren har været der hele tiden,
uden softwaren har givet mulighed for at bruge den.

- Chano Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-03-11 07:31

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> crashed
Echelon writing news:4d93a0e5$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.mobil.nu/nyheder/sony-ericsson-x2-far-fingervenlig-windows-m
> obile-1.349841.html
>
> Her står at en ny opdatering pludselig skulle give fm-radio og
> mulighed for videotelefoni.

Snip

> Er der en der kan fortælle hvordan, især det med videotelefoni,
> pludselig skulle kunne lade sig gøre

Umiddelbart hvad jeg kan se på billeder er der da et kamera ved højttaleren
på Xperia 2.

FM radioen, kunne komme ud fra at FM kredløbet er til stede, men at der
ikke har været softwaren til dette.

Det er set før, fx tidligere HTC telefoner som havde GPS chip men de havde
bare ikke GPS antennen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-03-11 23:18

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> højttaleren
> på Xperia 2.

> FM radioen, kunne komme ud fra at FM kredløbet er til stede, men at der

'Det er rigtigt hvad du fortæller. Jeg fandt lige en test fra Norge. Der ER
videokamra på fronten og der ER Fm-radio i den.
Softwaren er der bare ikke. Men den er kommet i en sopftware-opdatering
fra maj 2010.

Det ser forresten ud til at man kan skrive dokumenter i den og bruge den som
en almindelig hjemmecomputer

Kan man anbefale denne mobil ?

Hilsen Åge