hjælp til tydning af navne Tolstrup Børglu~
Fra : ulla elisa

Dato : 29-03-11 12:58

Tolstrup Børglum Hjørring Tolstrup - Stenum 1690 1754
opslag 27 fødte 30 maj 1706.

30 maj 1706. ??? madsen og dorthea ????
datter Ellen hjælp til tydning af resten
mvh
ulla elisa

Fra : Arne Nielsen

Dato : 29-03-11 21:20

Den 29-03-2011 20:58, ulla elisa skrev:
> [...]
> opslag 27 fødte 30 maj 1706.
>
> 30 maj 1706. ??? madsen og dorthea ????
> datter Ellen hjælp til tydning af resten

d. 30 Maji Peder Madsøn og Doorthe Pedersd. Barn Ellen.
Las Madsøn, Maren Madsd. Nels Persøn, Anne T-----, Anders Anders'.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : AGN

Dato : 29-03-11 14:23

Hej Elisa,

Puha, den side er da godt nok også sværtet, hva - men så vidt jeg kan
se, hedder Ellens far Peder Madzøn, og moderen hedder Dorothea
Pedersd(atte)r. Mit bud på fadderne er: [?] Madsen, Maren Mads[dr],
Niels Persøn/Pedersøn, og på de sidste to giver jeg altså i første
omgang op!

/Anna

Fra : AGN

Dato : 29-03-11 14:34

Hej igen,

Hov, Arne kom mig lige i forkøbet, men han har, som vanligt, et skarpt
og trænet blik, og ganske ret i sin tydning. Annes efternavn kan jeg
fortsat heller ikke tyde, men muligvis Carlsdtr?

VH Anna

Fra : AGN

Dato : 29-03-11 14:43

Nej, første bogstav i fadder Annes efternavn er da et T. Og den store
krølle over navnet hører sandsynligvis til et "-datter-d". Hm, kan der
mon stå Tausd(atter)? (Arne?)

/Anna

Fra : ulla elisa

Dato : 30-03-11 02:33

On Mar 29, 10:42 pm, AGN <gaupel...@gmail.com> wrote:
> Nej, første bogstav i fadder Annes efternavn er da et T. Og den store
> krølle over navnet hører sandsynligvis til et "-datter-d". Hm, kan der
> mon stå Tausd(atter)? (Arne?)
>
> /Anna

hej
ja kirkebogen er sværtet meget til mange steder
tak x mange for jeres hjælp
mvh
ulla elisa