Monstermobiler og æ-ø-å
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-11 17:41

Jeg har kigget lidt efter monstermobiler på over 4 tommer og der er en ting
der undrer mig

De fleste har et virtuelt tastatur, men jeg synes ikke at de har æ-ø-å.

Er der almindeligt at de ikke har det indbygget? - det virker mystisk. Det
er da normale bogstaver vi bruger her i landet og alle computere har
selvfølgelig æ-ø-å ????
Dyb undren.

Hvis man kigger efter en ny god internet-venlig mobil med trykfølson skærm,
skal man så lade være at lede efter en med æ-ø-å. Er det spild af tid?

Hilsen Åge

Fra : Lars [6710]

Dato : 28-03-11 18:30

Den 28-03-2011 18:40, Åge Halldorsson skrev:

> De fleste har et virtuelt tastatur, men jeg synes ikke at de har æ-ø-å.

Jeg har en HTC Desire HD, og den har dansk tastatur.
Men kan vælge hvilket tastatur lay out den skal køre med.

mvh

Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-11 18:47

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har en HTC Desire HD, og den har dansk tastatur.
> Men kan vælge hvilket tastatur lay out den skal køre med.
>
> mvh
>
> Lars

Aha. Den telefon jeg har kig på er windows-telefonen HTC HD2. Jeg ringede
til HTCs hotline og forstod på dem at den model ikke har dansk tastatur.
Ved du om man kan downlode noget så den får et dansk tastatur, eller
ligger tastaturfunktionen for dybt i styreprogrammet til at man kan ændre på
det?
Hotline snakkede noget om at man måske og måske ikke kunne. Det bliver man
jo ikke klogere af. Det er mange penge at finbde frem for noget, hvor man
ikke
engang ved hvad den kan, eller hvad den kan komme til.
faktisk er det da helt utroligt at man ikke sælger den med dansk
tastatur. Alt andet giver jo ingen mening.

Hilsen Åge

Fra : J.K.Arning

Dato : 30-03-11 12:22

On 2011-03-28 19:47:14 +0200, Åge Halldorsson said:

> [...]
>

> Aha. Den telefon jeg har kig på er windows-telefonen HTC HD2. Jeg
> ringede til HTCs hotline og forstod på dem at den model ikke har dansk

Microsoft har ikke lavet dansk tastatur til WP7 endnu

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-03-11 19:58

"J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen
> On 2011-03-28 19:47:14 +0200, Åge Halldorsson said:

> Microsoft har ikke lavet dansk tastatur til WP7 endnu

HTC HD 2 er en Windows Phone Classic (som også kaldes Windows mobile 6,5)

Det er HTC HD 7 der er en Windows Phone 7.

Hilsen Åge

Fra : jk

Dato : 28-03-11 18:46

On Mon, 28 Mar 2011 18:40:47 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>skal man så lade være at lede efter en med æ-ø-å. Er det spild af tid?

Ofte er der ikke direkte æ-ø-å, men holder man o og a længe nede
kommer options frem med såvel æ-ø-å og tal.

mvh

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-03-11 18:50

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen

> Ofte er der ikke direkte æ-ø-å, men holder man o og a længe nede
> kommer options frem med såvel æ-ø-å og tal.
>
> mvh
>
> John

Ja, det ved jeg godt. Men det virker da godt nok utroligt, at man ikke
leverer telefonen med et ganske normalt dansk tastatur. Telefonen sæølges jo
i Danmark.
Jeg vil jo helst have en telefon med dansk tastatur. Jeg bor jo i
Danmark.

Ved du noget om HTC HD2-telefonen. Om man kan få dansk tastatur sendt ind i
den.

Hilsen Åge

Fra : Henry Vest

Dato : 28-03-11 21:35

wrote:

> Ved du noget om HTC HD2-telefonen. Om man kan få dansk tastatur sendt ind
> i den.

Jeg har en HTC Desire og det var ikke noget problem at få dansk tastatur.
Men det undrer mig da også det ikke er med fra starten.

--
Henry Vest

Fra : emjeppesen

Dato : 28-03-11 22:09

Henry Vest skrev:

>Jeg har en HTC Desire og det var ikke noget problem at få dansk tastatur.
>Men det undrer mig da også det ikke er med fra starten.

Der er da dansk tastatur i HTC Desire.
Hilsen emj

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-03-11 23:10

Den 28-03-2011 23:09, emjeppesen skrev:

> Der er da dansk tastatur i HTC Desire.

Der var ikke ÆØÅ på tastaturet på min.. Det skulle jeg lige selv
installere...

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-03-11 23:16

Den 28-03-2011 19:50, Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> sæølges jo i Danmark.
> Jeg vil jo helst have en telefon med dansk tastatur. Jeg bor jo i Danmark.

Det kan meget vel være at du bor i Danmark, men problemet er egentligt
mest den begrænsede skærmplads. Tasterne bliver sindsygt små, når man
bruger de danske tastatur varianter.

Specielt hvis man har et etui til telefonen, for at beskytte den, så kan
det blive et problem at skrive A, Q, Ø eller Å. Det er mildt sagt PISSE
irriterende, hvis jeg i stedet bruger et engelsk tastatur, så er der
pludseligt masser af plads i siderne.

- Chano Andersen