Hastigheds begrændsning på Profiber
Fra : Michael

Dato : 29-03-11 00:15

Jeg har en 15/15M/Bit linje fra Profiber/Waoo

Når jeg tester min hastighed får jeg 15/50 M/Bit og der er jo fint.
Jeg kan se når jeg køre disse test at Download straks går op til ca 40 M/Bit
og efter et par secunder gå den ned og stabilisere sig ved 15/Mbit ved
download, og 15 er jo også mit abonnement hastighed. Men når nu upload er på
50 M/Bit og down kortvarig er 40 M/Bit, så tænkte jeg om der måske er et
lille smart program der lader hastigheden blive på de målte hastigheder der
ved start jo er meget meget højere. Måske et pacth osv

Mvh M

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-03-11 09:19

On Tue, 29 Mar 2011 01:15:01 +0200, "Michael" <##.##@##.##> wrote:

> [...]
> lille smart program der lader hastigheden blive på de målte hastigheder der
> ved start jo er meget meget højere. Måske et pacth osv

Nej.

Udbyderens udstyr måler på dit (relativt kortvarige) båndbreddeforbrug
og begrænser det til den båndbredde, du betaler for.

Den enkelte pakke bliver dog stadig sendt på forbindelsen med 100
Mbps, så hvis man måler over tilstrækkelig kort tid, vil man få et
resultat, der er noget over, hvad man betaler for.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-11 11:22

On 29 Mar., 10:18, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> Mbps, så hvis man måler over tilstrækkelig kort tid, vil man få et
> resultat, der er noget over, hvad man betaler for.

Det er vel stadig muligt de oppriotere og åbner for fuld hastighed til
bestemte ip adresser og tjenester. Der er jo mange
konfigureringsmuligheder idag på sådan noget hardware.