Hjælp Vista problem!
Fra : Bert Kimak

Dato : 28-03-11 20:51

Hjælp! Styreprogrammet er selvfølgelig Vista.
Uanset hvilken webbrowser jeg bruger så kan jeg ikke komme på nettet,
programmet starter, men intet virker.
Webbrowser virker udmærket i fejlsikret tilstand med nettilgang. Så
nettilgangen virker.
Er der nogen logiske forklaringer og findes der en løsning så er jeg meget
interesseret heri.
Jeg har måske sat et flueben forkert, men jeg kan ved gud ikke se hvor den
er gal.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-03-11 03:39

Bert Kimak skrev:

> Uanset hvilken webbrowser jeg bruger så kan jeg ikke komme
> på nettet, programmet starter, men intet virker.

Fejlmeddelelser? Hvilke? (ordrette)
Virker andre netprogrammer? Fx mailprogram, messenger osv.

> Webbrowser virker udmærket i fejlsikret tilstand med
> nettilgang. Så nettilgangen virker.

Fejlsikret tilstand i Windows eller for de enkelte browsere?

> Er der nogen logiske forklaringer og findes der en løsning
> så er jeg meget interesseret heri.
> Jeg har måske sat et flueben forkert, men jeg kan ved gud
> ikke se hvor den er gal.

Det kan være et program på din computer, der ligger og
blokerer. Fx en firewall eller et slemt program.

Det kan være, der er opsat en proxy - omend mindre
sandsynligt, da den slags normalt opsættes for hver browser.

Fejlmeddelelserne kan måske lede os på sporet, men prøv lige
først at scanne din computer for slemme programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Per

Dato : 29-03-11 14:33

Bert Kimak wrote:
> [...]
> meget interesseret heri.
> Jeg har måske sat et flueben forkert, men jeg kan ved gud ikke se

Virker din windows mail ? Virker Skype ? virker Messenger ?

Blot for at lokalisere fejlen.

Jeg havde på et tidspunkt et problem med internet, men ikke Skype,
Messenger, mail mv. - det viste sig at det var Zonealarm, der var synderen.
Den skulle fjernes helt - det var ikke nok at lukke den ned.

Måske du har samme problem.

Mvh. Per

Fra : Bert Kimak

Dato : 29-03-11 19:53

"Per" skrev i meddelelsen

Bert Kimak wrote:
> [...]

Messenger, mail mv. - det viste sig at det var Zonealarm, der var synderen.
Den skulle fjernes helt - det var ikke nok at lukke den ned.

jeg siger tak til alle.
Jeg mener jeg har forsøgt alt, så nu har jeg bestemt mig til at sætte
windows 7 pro. ind istedet, Jeg har det ikke så godt med vistaen.

mvh.
Bert Kimak