vaskemaskine rense sæbeskuffe?
Fra : sigurno

Dato : 27-03-11 11:34

Hej
Med hvad kan man rense sæbeskuffen, da der sidder hårde belægninger? Kan den
stå iblød i noget f.eks. hvad?

Mvh.

Sigurno

Fra : Ivar

Dato : 27-03-11 12:50

sigurno skrev:

> Med hvad kan man rense sæbeskuffen, da der sidder hårde belægninger? Kan den
> stå iblød i noget f.eks. hvad?

Det ved jeg ikke, men kalk fjerner man med syre fx. eddikesyre,
sæberester med noget alkalisk. Hvis det er en blandig, kan du
altså ikke regne med, at et produkt klarer det hele.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min brødrister

Fra : John V.

Dato : 29-03-11 20:12

Den 27-03-2011 13:50, Ivar skrev:

> Det ved jeg ikke, men kalk fjerner man med syre fx. eddikesyre,
> sæberester med noget alkalisk. Hvis det er en blandig, kan du
> altså ikke regne med, at et produkt klarer det hele.
>

> Ivar Magnusson

Øh, sæberester er da også alkaliske, de fjernes også med syre.

--
Ved Venlig Hilsen
John Vedsegaard

Fra : Holst

Dato : 27-03-11 13:48

On 27-03-2011 12:34, sigurno wrote:

> Med hvad kan man rense sæbeskuffen, da der sidder hårde belægninger? Kan den
> stå iblød i noget f.eks. hvad?

Jeg plejer i ny og næ at stoppe sæbeskuffen i opvaskemaskinen. Det
holder skidtet nede.