Børn ???
Fra : Lars

Dato : 26-03-11 17:34

Hej

Hvis jeg gør en kvinde gravid på Philippinerne. Kan hun så komme
efter mig mht. at jeg skal vedkende mig faderskabet?

Er der regler, eller et samarbejde mellem de to lande ?

mvh
Lars

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-03-11 01:05

On 27-03-2011 00:33, Lars wrote:
> [...]
> efter mig mht. at jeg skal vedkende mig faderskabet?
>
> Er der regler, eller et samarbejde mellem de to lande ?

Pubertetsdrømme kan medføre de underligste tanker.
Bliv nu gammel nok til at starte i 4. klasse først.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-11 08:20

Lars skrev den 27-03-2011 00:33:
> Hej
>
> Hvis jeg gør en kvinde gravid på Philippinerne. Kan hun så komme
> efter mig mht. at jeg skal vedkende mig faderskabet?
>
> Er der regler, eller et samarbejde mellem de to lande ?

Hvis man kigger på statsforvaltningens sider omkring faderskaber, så
tyder der intet på, at statsborgerskab eller kvindens/barnets bopæl har
noget at skulle have sagt?

På den anden side: Hvis når nu det er dig der af faderen...hvorfor
skulle du så undslå dig det ansvar og de konsekvenser der følger med i
kølvandet?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-03-11 08:52

On Sun, 27 Mar 2011 09:20:15 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>På den anden side: Hvis når nu det er dig der af faderen...hvorfor
>skulle du så undslå dig det ansvar og de konsekvenser der følger med i
>kølvandet?
Udsigten til at spare over 200000 kr. over de næste 18 år, og under
ugunstige forhold væsentligt mere over længere tid.

/Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-11 10:13

Hans Kjaergaard skrev den 27-03-2011 09:52:

> Udsigten til at spare over 200000 kr. over de næste 18 år, og under
> ugunstige forhold væsentligt mere over længere tid.

*hovedrysten*

Fra : Jubi

Dato : 27-03-11 14:07

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> *hovedrysten*

Hmm, det er da ikke et juridisk svar?

--
Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-11 14:17

Fra : Jubi

Dato : 27-03-11 15:41

> *hovedrysten*

Og så på en søndag.
Dog, jeg forstod din første meddelelse og sympatiserer med den.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-03-11 14:29

On Sun, 27 Mar 2011 11:13:24 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>*hovedrysten*
Ja ryst du bare hoved, men du spurgte selv til en forklaring på en
given konkret problemstilling (hvorfor ønskes der at handle på en
given måde ?), den fik du, at du ikke kan lide svare er dit problem.

Der kan muligvis være flere andre sandsynlige svar, det ved jeg ikke,
men mit er et ganske godt bud.

Jeg syntes heller ikke det er en sympatisk handlemåde / holdning /
indstilling, men det er en mulig forklaring på "hvorfor" der handels
på denne måde og derved brugbar, og væsentligt bedre end dem der skal
pippe op med deres moralske opstød.

At du muligvis med din hovedrysten forsøger at lægge mig motiver i
skoene er derimod usympatisk og uden grundlag.

/Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-11 14:48

Hans Kjaergaard skrev den 27-03-2011 15:29:

> At du muligvis med din hovedrysten forsøger at lægge mig motiver i
> skoene er derimod usympatisk og uden grundlag.

Det var ikke dit svar....

Det var alene tanken, at nogen kan være så afstumpet og ansvarløs at
efterlade den kvinde man har et barn sammen med alene med alle udgifter
og bøvlet med at have ens afkom.

Beklager, at det kunne tolkes anderledes.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-11 15:00

Carsten Riis skrev:

> Det var alene tanken, at nogen kan være så afstumpet og
> ansvarløs

Vi kender ikke sagens fakta, så du ved ikke, om ovenstående
gør sig gældende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-03-11 15:10

Kim Ludvigsen skrev den 27-03-2011 15:59:

> Vi kender ikke sagens fakta, så du ved ikke, om ovenstående gør sig
> gældende.

Derfor: ....alene tanken....

Fra : Amid

Dato : 28-03-11 08:03

Hvad var det juridiske svar på spørgsmålet ?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 04-04-11 00:10

Den 27-03-2011 15:47, Carsten Riis skrev:

> [...]
> efterlade den kvinde man har et barn sammen med alene med alle
> udgifter og bøvlet med at have ens afkom.
>
> Beklager, at det kunne tolkes anderledes.

det er jeg bestemt enig i - selv om det næppe er gruppen til at
debattere de etiske i lovgivningen
jeg har selv haft sex med en garnison af kvinder i asien / Afrika /
sydamerika / mellem østen osv. jeg tvi ler oprigtigt talt på det er der
kommet børn / barn ud af det og hvis det skulle så har kvinden næppe
styr på hvem faderen er - men skulle det være sådan at man rent faktisk
ved det så kan man nok ret nemt undslå sig sin forsørger pligt - men så
igen er der ingen menning i at betale Dansk underhold da det svare til
hvad 25 landarbejder familier har pr md i Mozambique til rådighed - se
f.eks på et sos faderskab det koster 205 kr pr md og det slår langt på
de kanter ...

Jeg var selv i den samme situation som tråd starten for nogen år siden -
jeg angreb det dog på en helt anden måde da jeg hvis det var ( hvad det
viste sig ikke at være) at jeg insisterede på barnet blev født i dk ( og
dermed for Dansk statsborgerskab ) og hvis der så gik knold i forholdet
ville jeg fise over grænsen med taxa tage det første fly til et andet
land også til DK - hvorfra kvinden ALDRIG for udleveret barnet - det er
selvf lige så grimt en måde at være på som slet ikke at støtte men alt
taget i betragtning så er det bedre at være her ind på røven et sted i
asien

Bedste Hilsner
Bo

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-03-11 09:04

On Sat, 26 Mar 2011 16:33:41 -0700 (PDT), Lars <lkjgdrive@gmail.com>
wrote:

Jeg sidder lige og læser denne igen og der er lige et par ting der
dukker op.

>Hvis jeg gør en kvinde gravid på Philippinerne.
Her kan det gå galt med tolkningen af det skrevne, hvad mener du ?
En Philippinsk kvinde, altså statsborger på Philippinerne ?
Eller en hvilken som helst kvinde ?

Hvis man skulle gøre sig vittig kunne man skrive at det er det samme
som at gøre en kvinde gravid på bornholm eller høloftet, så der
mangler noget for at forstå udsagnet.

>Kan hun så komme efter mig mht. at jeg skal vedkende mig faderskabet?
Hvis hun bor i DK og du ligeså bor i DK kan hun via statsamtet kommer
efter dig mht. at få fadeskabet fastlagt.

Mht. udenlandsk indblanding så kig lidt på fgl.
Haagerkonventionen, der er flere dele, bla.
Om Philippinerne har tilsluttet sig dette kan jeg ikke overskue,
ligeså ser det ud til at Haagerkonventionen ikke er en men flere
"Haagerkonventioner", så der skal muligvis meget læsning til før man
finder det relevante.

Og i relevant udenlandsk lovgivning, altså det lands lov hvor
kvinden/barnet bor.

Det er jo ikke noget nyt at der "fremstilles" børn på tværs af
landegrænser, og myndigheder har altid været vakse til at forsøge at
finde en forsørger til disse (alternativet er jo ofte at myndighederne
selv skal betale).
Så det er prøvet før og der er givetvis procedurer for at håndterer
dette.

/Hans