Browser
stl_s 3840
arlet 2470
FF 4.0 - åbne i et nyt vindue - Grr....~
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-11 21:06

Når man så højreklikker på et link, og vil åbne i et nyt vindue,
ligger den nu nr 2 fra oven, ellers bliver det åbnet i Nyr FDaneblad.

Lidt irriterende, når man nu er vant til i gennem mange år at den ligger nr
1.

Kan man selv ændre den, så den igen ligger øverst ?

Mvh Kim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-03-11 21:23

Kim skrev:

>Lidt irriterende, når man nu er vant til i gennem mange år at den ligger
>nr 1.

jeg har vænnet mig til at bruge midterklik

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-11 10:35

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev
> jeg har vænnet mig til at bruge midterklik

Midterklik åbner jo bare i et nyt faneblad i FF 4 ... ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-03-11 10:45

Kim skrev:

>"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev
>
>Midterklik åbner jo bare i et nyt faneblad i FF 4 ... ?

ja selvfølgelig, fik læst forkert af hvad du ville.

hent https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/menu-editor/
i den bruger du Advanceret modus
og trækker den ønskede til den ønskede placering

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-11 11:08

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev
> hent https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/menu-editor/
> i den bruger du Advanceret modus
> og trækker den ønskede til den ønskede placering

Installeret og genstartet FF 4.0.
Ja, det kan man godt, men nu kan jeg ikke højreklikke på et link,
der sker intet overhovedet når jeg højreklikke ?

Mvh Kim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-03-11 11:17

Kim skrev:

>Installeret og genstartet FF 4.0.
>Ja, det kan man godt, men nu kan jeg ikke højreklikke på et link,
>der sker intet overhovedet når jeg højreklikke ?

lokal fejl, for jeg kan godt med Fx 4.0 og den installeret

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivar

Dato : 27-03-11 22:38

Kim skrev:

> Kan man selv ændre den, så den igen ligger øverst ?

Jeg har fjernet alle fluebennene for faneblade i
Funktioner/Opsætning/Faneblade, så er den igen øverst.
Så bruger FireFox selvfølgelig ikke faneblade automatisk, men
det er jeg godt tilfreds med.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min støvsuger

Fra : Peter T.

Dato : 28-03-11 12:41

Den 26-03-2011 21:06, Kim skrev:

> [...]
> ligger den nu nr 2 fra oven, ellers bliver det åbnet i Nyr FDaneblad.
>
> Lidt irriterende, når man nu er vant til i gennem mange år at den ligger nr

En lille smule offtopic, men jeg må altså anbefale
FireGestures-udvidelsen til FF4. Jeg selv har blot lavet 4 simple mouse
gestures:

højreklik+mus til højre på link: åbner link i ny fane med fokus
højreklik+mus op på link: åbner link i nyt vindue med fokus
højreklik+mus til venstre på link: åbn link i ny fane uden fokus
højreklik+mus ned: luk fane

Anden mouse gesture holder naturligvis fokus på det nyåbnede vindue så
det ikke lægger det bag et andet. :)

--
Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-11 20:14

Hvordan er det med den FF4,
fungerer tilføjelsen Old Add bookmark behavior,
for ellers skal jeg ikke nyde noget,
og af erfaring ved jeg at ved inst. FF4 så smadres den gamle opsætning
så man ikke kan gå tilbage til FF3, det er en skam.

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-03-11 20:51

Hans P. skrev den 28-03-2011 21:14:
> og af erfaring ved jeg at ved inst. FF4 så smadres den gamle opsætning
> så man ikke kan gå tilbage til FF3, det er en skam.

Du kan gemme en kopi af opsætningen (profilen) og prøve den ny version.
Hvis den ny Firefox ikke falder i din smag, kan du afinstallere den
igen, slette den ny opsætning og lægge den gamle tilbage.
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Kopier_profil

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-11 08:08

> [...]
> Hvis den ny Firefox ikke falder i din smag, kan du afinstallere den
> igen, slette den ny opsætning og lægge den gamle tilbage.

Tak, så prøver jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-11 15:18

FF4 kører fint med alle mine reguleringer, og add ons,
så det kan ikke være bedre, den er jo også hurtigere.

Fra : Peter T.

Dato : 29-03-11 03:06

Den 28-03-2011 21:14, Hans P. skrev:
> [...]
> og af erfaring ved jeg at ved inst. FF4 så smadres den gamle opsætning
> så man ikke kan gå tilbage til FF3, det er en skam.

I følge
<https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/old-add-bookmark-behavior/>
skulle old add boommark behavior fungere fint i FF4.

--
Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-11 08:21

> I følge
> <https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/old-add-bookmark-behavior/>
> skull
Ok, tak, jeg bruger det gamle backup program, som jeg jo benyttede da
jeg fik ny computer MozBackup, havde glemt det

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-11 08:29

On Tue, 29 Mar 2011 09:20:53 +0200, Hans P. <> wrote:

Jeg ser nu at Old location Bar og unhide passwords, ikke fungerer i
FF4, er der nogen alternativer?