Andagt: kast jeres bekymringer på ham
Fra : Ole Madsen

Dato : 26-03-11 12:19

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

01/06/AM

'Kast alle jeres bekymringer på ham; for han har omsorg for jer.'-1 Peter
5:7

Det er en lykkelig måde at lette sorgen når vi kan opleve - "HAN har omsorg
for os." Kristen! vanær ikke religion ved altid at se bekymret ud; kom, kast
din byrde på din Herre. Du svimler under en byrde som din Fader ikke ønsker
du skal have. Hvad som syntes en knusende byrde, ville for ham blot være så
lille som støv i en vægtskål. Intet er så sødt som at

"ligge passiv i Guds hænder,
Og kende ingen anden vilje end hans."

Kære lidende barn, vær du tålmodig; Gud er ikke passeret forbi dig i hans
forsyn. Han som giver spurve føden, vil også give dig hvad du har brug for.
Sid ikke ned i fortvivlelse; blive ved med at håbe, håb evindelig. Tag op
troens våben imod den flod af problemer, og din modstand skal slutte din
angst. Der er en som har omsorg for dig. Hans øjne er rettet på dig, hans
hjerte banker med medlidenhed for dine ve, og hans almægtige hånd skal
snarest bringe dig den nødvendige hjælp. Den mørkeste sky skal spredes ved
nådens regnskyl.

Den mørkeste dysterhed skal gøre plads til morgengryen. Han, hvis du er en
af hans familie, vil forbinde dine sår, og helbrede dit brudte hjerte. Tvivl
ikke på hans nåde pga dine prøvelser, men tro at han elsker dig lige så
meget i prøvelses tider som i tider af lykke. Hvilke skyfri og stille liv du
lever hvis du vil overlade dine behov til Guds forsyn! Med en smule olie i
koppen, og en håndfuld mel i tønden, overlevede Elias hungersnøden, og du
vil gøre det samme.

Hvis Gud har omsorg for dig, hvorfor behøver du at bekymre dig? Kan du stole
ham for din sjæl, og ikke for dit legeme? Han har aldrig nægtet at bære dine
byrder, han har aldrig besvimet under deres vægt. Kom, da, sjæl! hold inde
med den frygtsommelige bekymring, og overlad alle dine bekymringer i den
nådige Guds hånd.

Fra : tkruse

Dato : 01-04-11 20:40

On 26 Mar., 13:18, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> med den frygtsommelige bekymring, og overlad alle dine bekymringer i den

jeg bryder mig ikke om at kaste mine bekymringer på nogle som helst
men jeg vil gerne lære at velsinde bekymringerne bort
velsignelse er jo ikke bare et ord,,men har rod i det som føles godt
så gør med hjertet det som føles godt stærkere end bekymring
Kristus selv var så god til at udføre sine eget bud,,velsind kun
at der ikke var plads til slid i hans kød og han steg til himmels
så bekymringer skal velisnes bort
så kast du velsignelser på ham og han vil sikkerte vise dig sin styrke
netop i den kunst
og vise dig at venner kan sende herligånds-ånde.pust til hinanden over
stor afstand
og når vi har gjort det som føles herligt,,, helt rent
så ved vi hvad helligt er
og det bliver til Helligånds-ånde-pust