/dev/hdb mangler i Slax (Intel SS4200-E)
Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-11 14:00

Hej

Jeg sidder lidt og roder med den Linux installation der kører på en
Intel SS4200-E NAS boks.

Jeg har fået det op og køre i en VMWare maskine (Ubuntu guest, og har så
tilføjet en ekstra IDE disk som primary slave.

Min begrænsede Linux viden siger så at jeg burde kunne se den som
/dev/hdb og mounte /dev/hdb1 hvor jeg nu skulle have lyst.
Men /dev/hdb findes slet ikke.
Det tilknyttede DVD-Drev (secondary master, /dev/hdc) kan heller ikke ses.

dmesg | grep IDE giver følgende output:

Uniform Multi-Platform E-IDE driver Revision: 7.00alpha2
PIIX4: IDE controller at PCI slot 0000:00:07.1
Probing IDE interface ide0...
hda: VMware Virtual IDE Hard Drive, ATA DISK drive
hdb: VMware Virtual IDE Hard Drive, ATA DISK drive
Probing IDE interface ide1...
hdc: VMware Virtual IDE CDROM Drive, ATAPI CD/DVD-ROM drive

fdisk -l viser også kun /dev/hda1

Tilføjer jeg et par virtuelle SCSI diske, kan de fint ses og mountes,
men ikke IDE diske.

Nogen der har en ide til hvorfor ikke?

/Robert

Fra : Michael Rasmussen