Benzon hovedgård
Fra : hans jørgen hvid

Dato : 24-03-11 14:01

Min farmor opholdt sig på Benzon hovedgård ved Gjerrild, i 1899 - 1900.
Er der noget tilgængeligt materiale jeg kan læse, f. eks hvem der ellers
boede der.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 24-03-11 14:50

""hans jørgen hvid"" <hvid@hj-hvid.dk> wrote in message
> Min farmor opholdt sig på Benzon hovedgård ved Gjerrild, i 1899 - 1900.
> Er der noget tilgængeligt materiale jeg kan læse, f. eks hvem der ellers
> boede der.

Skal det lige nøjagtigt være det år?
Ellers kunne du prøve folketællingen 1901
http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Folketaelling.aspx

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 24-03-11 14:58

Poul E. Jørgensen <33@AAGVDNET.DK> wrote:

> ""hans jørgen hvid"" <hvid@hj-hvid.dk> wrote in message
>
> Skal det lige nøjagtigt være det år?
> Ellers kunne du prøve folketællingen 1901
> http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Folketaelling.aspx

Den har jeg undersøgt, men da var hun flyttet til Viborg.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 24-03-11 15:07

> Den har jeg undersøgt, men da var hun flyttet til Viborg.

Hvad er det du vil? Er du ikke sikker på hun var der?

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 24-03-11 15:38

Poul E. Jørgensen <33@AAGVDNET.DK> wrote:

> ""hans jørgen hvid"" <hvid@hj-hvid.dk> wrote in message

> Hvad er det du vil? Er du ikke sikker på hun var der?

I folketællingen 1901 stod der at hun var flyttet til Viborg fra Benzon
hovedgård ved Grenå.