Synk af kalender på HTC Desire
Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-03-11 19:00

Kan man synkronisere sin kalender på en HTC Desire med
andre HTC Desire telefoner.
Tror nemlig at familien herhjemme går i Desire mode

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-03-11 19:28

Andersen skrev:

> Kan man synkronisere sin kalender på en HTC Desire med
> andre HTC Desire telefoner.

Min umiddelbare tanke er at I kan oprette én Gmail-konto som I allesammen
har både læse- og skriverettigheder til, og så udelukkende benytte den
konto til det kalenderhalløj I alle skal være fælles om.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
gopher://port70.dk/

Fra : Andersen [3650]

Dato : 23-03-11 22:18

Den 23-03-2011 19:28, Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> har både læse- og skriverettigheder til, og så udelukkende benytte den
> konto til det kalenderhalløj I alle skal være fælles om.

Ideen er slet ikke tosset. Tak.
Men jeg tænkte nu på om den indbyggede kalender
(eller en apps) kunne bruges, så vi ikke havde
behov for netopkoblingen.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-03-11 22:32

Andersen skrev:

> Men jeg tænkte nu på om den indbyggede kalender
> (eller en apps) kunne bruges, så vi ikke havde
> behov for netopkoblingen.

SÃ¥ skal man vel lave noget snask med Windows og Exchange og USB hvor
alle sync'er til samme kalender. Det kender jeg ikke meget til, andet
end at der ligger et program fra HTC på telefonen, som man kan starte
hvis man kobler den til USB som diskdrev (der bliver så installeret et
program på pc'en). Det er der nok nogle andre der kan fortælle noget
om…

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
gopher://port70.dk/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-04-11 18:15

Den 23-03-2011 22:31, Klaus Alexander Seistrup skrev:

> [...]
> hvis man kobler den til USB som diskdrev (der bliver så installeret et
> program på pc'en). Det er der nok nogle andre der kan fortælle noget

Man kan godt synkronisere kalender (og kontaktpersoner osv) via htc-sync
og en fælles pc (med outlook), men den pc skal jo så være tilgængelig,
og virker desværre kun via usb kabel..råddent!

MyPhoneExplorer kan synkronisere trådløst, også med flere telefoner, men
kræver igen en pc stående som server.

Tror faktisk at gmail løsningen er den smarteste, eller købe sig ind via
noget hosted exchange, men det kræver igen en netforbindelse. Jeg har
dog under normale omstændigheder svært ved at se hvad problemet med
kravet om netforbindelse er, indenfor har gud og hver mand vel
efterhånden wifi,og fordelen ved gmail/hosted exchange er at man også
kan synkronisere udenfor, evt. mod en lille trafikafgift.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-04-11 18:22

Den 04-04-2011 19:14, Sune Storgaard skrev:

> [...]
> efterhånden wifi,og fordelen ved gmail/hosted exchange er at man også
> kan synkronisere udenfor, evt. mod en lille trafikafgift.

Det lyder som noget der skal leges med. Tak for indsparket.