Telefonledning - retning
Fra : Martin Ploug

Dato : 23-03-11 21:54

Hej

Er det lige meget, i hvilken retning man vender en telefonledning?
Jeg har en ledning der går fra et almindeligt trebenet
telefonstik via to hermafrodit stik - ét i hver ende. Ledningen
ender i et modem med et RJ11-stik.
Der er hul igennem til internet - og telefonforbindelsen, så der
burde vel ikke være problemer i det?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 23-03-11 22:02

> [...]
> ender i et modem med et RJ11-stik.
> Der er hul igennem til internet - og telefonforbindelsen, så der

Næ umiddelbart ikke.

Dog er det (oftest) noget skidt at bruge forlængerledninger til ADSL/VDSL.
Men det opdager du i så fald.

Allan

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-03-11 22:17

Allan S. Olsen wrote:

> Næ umiddelbart ikke.
>
> Dog er det (oftest) noget skidt at bruge forlængerledninger til ADSL/VDSL.
> Men det opdager du i så fald.
>

> Allan

Ok, fint nok, tak for det.
Ja, men jeg har kun det ene stik i lejligheden, så det er den eneste
mulighed lige nu - hvis det ikke skal være trådløst.
Kan man købe en eller anden boks der forstærker signalet i
forlængerledningen, eller ville det bare blive noget juks?

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-03-11 23:24

Den 23-03-2011 22:16, Martin Ploug skrev:
> [...]
> Kan man købe en eller anden boks der forstærker signalet i
> forlængerledningen, eller ville det bare blive noget juks?

I så fald er det bedre at forlænge på den ANDEN side af routeren, i
stedet for mellem telefonstikket og routeren. Det ville jeg i hvert fald
selv gøre.

- Chano Andersen