Justering
Fra : Grith

Dato : 23-03-11 22:21

Hej

Jeg har et problem med denne side http://www.skitcho.dk.

I øverste højre hjørne er der et billede. Meningen er, at dette
billede skal have en indrykning, så det flugter med billedet
nedenunder. Teksten står også for langt til venstre. Jeg mener,
at have gjort alt det rigtige i min css, men altså uden held. På
en anden pc, men samme browser, ser det rigtigt ud.

Kan nogen se, hvor fejlen er?

Mvh.
Grith

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-03-11 23:16

Grith skrev:
> [...]
> at have gjort alt det rigtige i min css, men altså uden held. På
> en anden pc, men samme browser, ser det rigtigt ud.

Billedet ser ud til at være placeret rigtigt her i både FF og IE8.
Mht. teksten der er for langt til venstre, kommer du nok til at
specificere hvilken tekst det handler om, og hvordan du gerne vil have
det skal se ud.
Billedteksten står i toppen mellem billerne i IE, men under billedet
til højre i FF.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Grith

Dato : 23-03-11 23:35

> Billedet ser ud til at være placeret rigtigt her i både FF og IE8.
Billedet er helt ud til kanten på min (og andres) pc i IE. Det skal have
samme indrykning som billedet nedenunder. I FF står billedet rigtigt, men
så bliver det rykket ned.
> [...]
> det skal se ud.
> Billedteksten står i toppen mellem billerne i IE, men under billedet
Teksten skal stå mellem billederne.

Fra : Grith

Dato : 23-03-11 23:37

Grith wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Billedet er helt ud til kanten på min (og andres) pc i IE. Det skal have
> samme indrykning som billedet nedenunder. I FF står billedet rigtigt, men
så bliver teksten rykket ned.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-03-11 00:02

Grith sendte dette med sin computer:
> så bliver teksten rykket ned.

Jeg kan ikke se forskel på billedplaceringen i FF og IE8.
Sæt width:50%; på #kolonneaktuelt. Så gør den rigtigt i FF hvis det
skal se ud som i IE.
Noget med floatede inden i floatede, og noget float der ikke bliver
afsluttet, kan være grunden. Har ikke nærlæst koden, men det hjælper
ikke umiddelbart at cleare inden i #kolonneaktuelt, selvom den
indeholder ikke clearet float.
Umiddelbart, er det fordi h1 vil have hele pladsen, selvom den burde
give plads til billedet som er floatet højre (FF-bug?). Kan måske også
løses ved at floate den aktuelle h1 venstre (inde i #kolonneaktuelt),
og regulere afstand med padding eller margin - så skal der nok også
cleares - har ikke prøvet..

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Grith

Dato : 27-03-11 17:35

> Noget med floatede inden i floatede, og noget float der ikke bliver
> afsluttet, kan være grunden.
Det hjalp på billedet, at fjerne float i #kolonneaktuelt. Tak for det.

> Kan måske også løses ved at floate den aktuelle h1 venstre (inde i
#kolonneaktuelt), > og regulere afstand med padding eller margin - så skal der
nok også cleares...
Jeg har prøvet ovenstående, men der er ingen effekt...?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-03-11 19:03

Grith formulerede spørgsmålet:
> [...]
> der nok også cleares...
> Jeg har prøvet ovenstående, men der er ingen effekt...?

#kolonneaktuelt {
width : 50%;
padding-left : 20px;
float : right;
}

Der er vist stadig noget med nogle float, der ikke bliver afsluttet.
Men se bort fra det, i hvert fald i første omgang, med mindre det giver
problemer på andre sider.

Birger

http://bbsorensen.dk