Hvilken browser viser rigtigt
Fra : Kurt G

Dato : 23-03-11 10:15

Jeg har en side http://www.hsra.dk/index.php
som ser ud som jeg gerne vil have med IE, medens den med FF ikke er som
ønsket!

Hvilken af dem viser korrekt efter normen?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 23-03-11 10:17

Det skal lige tilføjes, at den validerer OK
Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-03-11 10:59

Efter mange tanker skrev Kurt G:
> Det skal lige tilføjes, at den validerer OK
> Mvh Kurt
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

Det er ikke altid, at tingene vises rigtigt, selv om de validerer.
Valideringen er en stavekontrol, kombineret med kontrol af brug af
elementer og at deres placering ift hinanden er lovlig. Det er ikke en
garanti for, at tingene ser ud som har set dem for sig i hovedet.

FF viser rigtigt. Hvis du tilføjer
clear : both;
til #fod, kommer det til at "se rigtigt ud" i FF også - i hvert fald
ligne IE's tolkning af din kode.

Når man bruger float, skal man altid sørge for at afslutte floaten med
en clear. Ellers ved browserne ikke hvornår du havde tænkt dig, at
elementerne ikke skal floate mere. Og som kan ses, gætter de ikke altid
ens.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt G

Dato : 23-03-11 14:00

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> clear. Ellers ved browserne ikke hvornår du havde tænkt dig, at
> elementerne ikke skal floate mere. Og som kan ses, gætter de ikke altid

Det havde jeg ikke tænkt på; det er en af de første gange, jeg bruger float.
Det er en omarbejdning af noget bestående, hvor jeg har brugt
position:absolute, som giver problemer hvis kolonnerne ikke er lige lange.
Tak for hjælpen!
Mvh Kurt

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-03-11 11:50

Den 23-03-2011 10:16, Kurt G skrev:
> Det skal lige tilføjes, at den validerer OK

Din HTML validerer korrekt.
Din CSS er fuld af fejl.

PS: IE er en meget dårlig browser at
bruge som udgangspunkt. Hvis det vises
korrekt i en hvilkensomhelst anden browser
end IE og ikke vises korrekt i IE, kan
du roligt gå ud fra at det er IE der er
på gale veje.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Kurt G

Dato : 23-03-11 13:56

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PS: IE er en meget dårlig browser at
> bruge som udgangspunkt. Hvis det vises
> korrekt i en hvilkensomhelst anden browser

Det synes jeg, at jeg har hørt før, så det var i grunden et dumt spørgsmål

Tak.
Mvh Kurt