Fremgangsmåde/procedure eller Forretningsg~
Fra : Ukendt

Dato : 23-03-11 10:54

X-post til dk.videnskab.jura

Hvad er den korrekte Fremgangsmåde, procedure eller Forretningsgang fra
Jobcenter København
i følgende problemstilling ?

Er arbejdsløs og er røget på "Intensiv Aktivering".
Jeg ryger ud af A-kassen ca til marts 2012, om ca 1 år, og skal derefter på
bistandshjælp.

Har fået af en Arbejdsmarkedskonsulent inde på Jobcenter København,
Arbejdsmarkedscentret, Vester Søgade 10 fået mundtligt tilsagn om, at
Jobcenter København
gerne vil betale fornyelse af mit erhvervskort til Bus.

Jeg skulle bare gøre følgende:

Downloade blanketten AF82 på https://info.jobnet.dk/blanketter
( under Hjælpemidler )
vedlægge alle originale kvitteringer til AF82, huske kopier af alle
kvitteringer,
leveres dem til ham Arbejdsmarkedskonsulent inde på Jobcenter København
Vestersøgade 10. 4 sal,
som så vil hjælpe med at udfylde AF82 korrekt, så ville jeg få mine penge
refunderet.

Jeg er enlig far med et barn, så min økonomi er lidt presset, for at sige
det mildt.

Så jeg skrev en mail til ham, og spurgte:

Til
Jobcenter København
Arbejdsmarkedscentret
Vester Søgade 10, 4. sal
1601 København V
Tlf.: 8256 5682
Att.: Arbejdsmarkedskonsulent XXXXXX
Dir. mail: XXXXX@bif.kk.dk
Hjemmeside: www.jobnet.dk/københavn
Afd. mail: amc-jobindsats@bif.kk.dk

Hej XXXXX.

Jeg har læst på blanketten AF82, og ved ikke 100% hvordan den skal udfyldes.

Kan jeg venligst bede dig om, at skriftligt her pr mail, bekræfte at
Jobcenter København
vil dække det økonomiske ved at jeg får fornyet mit erhvervskort til bus og
taxa (kode 450) m.m.
som beskrevet herunder, som vi aftalte ved vores sidste møde ?

4 pas billeder
100,- kr
Lægeattest til fornyelse af erhvervskort + førerkort 300,- kr
Fornyelse af erhvervskort til Bus + bil 260,- kr
Fornyelse af førerkort + sygetransportkort 107,- kr
Elektronisk Digitalt fartskriverKort + billed 525,- kr
I alt ca
1292,-kr

Det aftales at alle originale kvitteringer skal vedlægges AF82, husk kopier
af alle kvitteringer,
leveres til XXXXX Nyrupsgade 43, 3 sal eller Vestersøgade 10. 4 sal, som
vil hjælpe med at udfylde AF82 korrekt.

På forhånd tak.

--
Med Venlig Hilsen

Kim

Efter nogle dage ringer han så til mig, intet svar på mail, og siger at jeg
ikke skal være nervøs, jeg skal nok
få refunderet pengene, jeg svarer om hvad grunden er til hvorfor De ikke kan
give en skriftligt tilkendegivelse
på at de vil refundere pengene, da jeg ikke ønsker at stå i den situatiion,
ikke at have penge til resten af måneden,
har har trods alt en hjemmeboende datter som skal have mad hver dag m.m.
Han svarer at siger at jeg ikke skal være nervøs, jeg skal nok få refunderet
pengene med det samme.

Det undrer mig bare, hvorfor de så ikke akn give en skriftligt
tilkendegivelse på det.

Nogen her der har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre ?

Jeg skal til 3 mdl. samtale her på fredag kl 10:00, nok igen med en ny
Arbejdsmarkedskonsulent,
som nok helt sikkert ikke ved noget om dette.

Der står intet inde på https://info.jobnet.dk/blanketter eller på
blanketten AF82, om hvilken
Forretningsgang der skal følges. Er der ikke regler for dette ?

Mvh Kim

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-03-11 22:17

"Kim" <1_2_3.dk> wrote in message

> [...]
> refunderet pengene med det samme.
>
> Det undrer mig bare, hvorfor de så ikke akn give en skriftligt

Det er desværre ofte et problem at få jobkonsulenter, fagforeningsansatte og
A-kassemedarbejdere til at give skriftlige tilsagn om regler mv. Måske du
kunne optage telefonsamtalen eller den fysiske samtale på din mobil? Alt
andet lige, så er det da bedre end ingenting.

--
Kurt Lund

Fra : CC

Dato : 24-03-11 23:40

Den 23-03-2011 10:53, Kim skrev:
> [...]
> af alle kvitteringer,
> leveres til XXXXX Nyrupsgade 43, 3 sal eller Vestersøgade 10. 4 sal, som

Det er jo et ansøgningsskema. Så dybest set er intet sikkert før du står
med en godkendelse, men på den anden side har konsulenten givet sit
mundtlige tilsagn, så det bør være lige så godt som et skrifteligt tilsagn.

Med deres sagsbehandling, så går der sikkert hurtigt en måned, inden du
får pengene alligevel.

Jeg mener at du skal udfylde ansøgningsskemaet, og sende det afsted med
dit anførte overslag. Så kan du jo evt. tilføje, at du fremsender
dokumentation for udgiften, når du har modtaget bevillingen.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 10:20

"CC" <cc@mail.dk> skrev
> [...]
> dit anførte overslag. Så kan du jo evt. tilføje, at du fremsender
> dokumentation for udgiften, når du har modtaget bevillingen.

Hej CC, mange mange tak for dit svar.

Men hvordan præcist skal jeg udfylde AF82 ?
(https://info.jobnet.dk/files/Blanketter/AF82.pdf)
Er der nogle punkter jeg skal være særlig opmærksomme på ?

Arbejdsmarkedskonsulent Steen ringede igen til mig i går torsdag, for at
annulere et planlagt 3. mdl møde
i dag fredag, for som han sagde, jeg ville jo komme ind til en anden
konsulent, og så ville vores "aftale" ikke
gælde mere, da ingen andre åbenbart kender til vores mundtlige aftale, så
ville de lave en anden jobplan.

Og igen sagde han, at der ingen problemer var, han havde jo aftalt det med
deres økonomichef.
Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal AF82, det ville han også hjælpe
mig med.
Men han vil jo have at jeg skal komme med alle originale kvitteringer,
sammen med AF82, på en gang.

Kunne du venligst også være lidt behjælpelig med formuleringen her.

Under:
Hjælpemidlets art:

[Fornyelse af alle mine erhvervskort kode 450 til Bus]

Pris (Specifikation vedlagt):

[Følgende er aftalt med Arbejdsmarkedskonsulent Steen XXXXXX.]
[...]

Begrundelse for ansøgningen:(Læs i vejledningen om, hvilke betngelser, der
skal være udfyldt for at få bevilget
hjælpemiddel, og anfør argumenter for, at disse betingelser er opfyldt -
vedlæg evt uddybende billag)

[Følgende er aftalt med Arbejdsmarkedskonsulent Steen XXXXXX.

Selv om at Arbejdsmarkedskonsulent Steen XXXXXX 2 gange telefonisk har givet
mig mundtligt tilsagn
om at ansøgningen 100% vil blive bevilget, er AF82 jo stadig et
ansøgningsskema. Så dybest set er intet
sikkert før jeg står med en godkendelse.

Min mulighed for at få arbejde som turist -og buschauffør er rigtig gode.
Jeg vedlægger liste over virksomheder som mangler chauffører, aftalt med
Arbejdsmarkedskonsulent Steen XXXXXX.

Pga min økonomiske situation, og at jeg jo må forvente en sagsbehandlingstid
på måske 1 måned eller mere,
derfor vil jeg fremsende/indlevere originale dokumentationer/kvitteringer
for udgifterne, når jeg har modtaget bevillingen.]

Jeg kan ringe til ham og aftale et møde i næste uge, hvor jeg så personligt
leverer AF82 samt uddybende billag.

Mvh Kim

Fra : CC

Dato : 27-03-11 21:25

Den 25-03-2011 10:20, Kim skrev:
> [...]
> (https://info.jobnet.dk/files/Blanketter/AF82.pdf)
> Er der nogle punkter jeg skal være særlig opmærksomme på ?

Næ jeg syntes umiddelbart, at den er lige til, at gå til. Du skal nok
ikke skrive det der står i mellem klippene.

KLIP ------------------
> Pris (Specifikation vedlagt):
> [Følgende er aftalt med Arbejdsmarkedskonsulent Steen XXXXXX.]
KLIP ------------------

Overslagspris:
> [...]
> skal være udfyldt for at få bevilget
> hjælpemiddel, og anfør argumenter for, at disse betingelser er opfyldt -

Begrundelse:

Tilskud til erhvervelse af kørekort er afgørende betydning for, at jeg
kan få et arbejde som chauffør og dermed et job uden løntilskud.
Endvidere er enlig forsøger. Derfor har jeg ikke mulighed for at tage
det ansøgte beløb ud af mit nuværende budget.

KLIP -------------------------

KLIP -------------------------------------

> Jeg kan ringe til ham og aftale et møde i næste uge, hvor jeg så personligt
> leverer AF82 samt uddybende billag.
>
> Mvh Kim

Du kan jo også risikere, at de bevilger det som et lån.
Held og lykke med det

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-03-11 18:15

Kim skrev den 23-03-2011 10:53:
> [...]
> taxa (kode 450) m.m.
> som beskrevet herunder, som vi aftalte ved vores sidste møde ?

Tja, tjo

Der er altid mulighed for at få en skriftlig afgørelse, når en
afgørelse, der ikke giver dig medhold, er meddelt mundtlig.
Forvaltningslovens §23.

Om tilsagnet er en mundtlig afgørelse, som ikke giver dig fuldt
medhold....det kan så diskuteres.

Du vil jo reelt bare gerne holdes økonomisk skadesløst på sigt.

Du har ret til jf. offentlighedsloven §8 nr 4 at få indsigt i de regler
for processer som ligger i sagsbehandlingen, der rettet mod dig.
dvs. fx reglerne bag processen om, at du skal lægge ud for pengene vs at
kommunen ikke kan give dig penge på forskud, som du så senere skal vise
kvittering for at de er anvendt korrekt.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til