hjælp til tydning af dåb
Fra : leifp

Dato : 23-03-11 12:07

Odense/Skovby/Søndersø/1688-1777/opslag 183/nr. 11

Jeg ser at faderen er Claus Henrichsen og stedet er Wedbye, men er Anna
Cathrine moderen eller barnet?

mvh. leif

Fra : Arne Nielsen

Dato : 23-03-11 17:19

Den 23-03-2011 12:07, leifp skrev:
> Odense/Skovby/Søndersø/1688-1777/opslag 183/nr. 11
>
> Jeg ser at faderen er Claus Henrichsen og stedet er Wedbye, men er Anna
> Cathrine moderen eller barnet?
>
> mvh. leif

Samme Dag blev Claus Henrichsens Pige
Barn Anna Cathrine af Wedbye døbt.
Degne Koenen bb. Fadderne Slægt og V.

(bb. = bar barnet, V. = Venner)

Moderens navn blev ofte udeladt i den periode.

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 23-03-11 21:57

"leifp" <llpoulsen@gmail.com> wrote in message
> Odense/Skovby/Søndersø/1688-1777/opslag 183/nr. 11
>
> Jeg ser at faderen er Claus Henrichsen og stedet er Wedbye, men er Anna
> Cathrine moderen eller barnet?

Jeg læser at hun er et Pige Barn.
Sml. med nr. 10 hvor pigen hedder Karen, mens nr. 9 Hans Nielsen har et
Drenge Barn som blev døbt og blev kaldt Lars.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 23-03-11 22:00

"Poul E. Jørgensen" <33@AAGVDNET.DK> wrote in message
> Jeg læser at hun er et Pige Barn.

PS: Underligt nok var Arnes læsning ikke dukket op da jeg skrev.
Så det var ikke bare for at være en besserwisser