Manglende mail fra én bestemt afsender -
Fra : Jørgen Nyerup

Dato : 22-03-11 10:08

Mystisk problem.
Min kone kan ikke modtage mails fra én af sine veninder - men fint fra
alle andre mail-adresser.
Vi har bedt afsenderen om at prøve at skrive adressen ind igen med
håndkraft - det har ikke gjort det bedre.
Når der kommer en mail til både min kone og mig, er det kun mig, der får
den. Men når jeg skriver "svar til alle" og sender den - så får min kone
den også.
Hvad er der dog galt? Hjælp!

Venlig hilsen Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 22-03-11 10:25

Jørgen Nyerup skrev:

>Hvad er der dog galt? Hjælp!

Måske din kone har fået veninden lagt ind som spam ved et uheld.
Hilsen emj

Fra : Jørgen Nyerup

Dato : 22-03-11 10:49

Den 22-03-2011 10:25, emjeppesen skrev:

> Måske din kone har fået veninden lagt ind som spam ved et uheld.
> Hilsen emj
Hun er overhovedet ikke computernørd - men jeg har lige tjekket - der er
helt tomt i listen over uønskede afsendere.
Venlig hilsen Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 22-03-11 11:06

Jørgen Nyerup skrev blandt andet:

> Hun er overhovedet ikke computernørd

Det er som regel dem der uforvarende får skabt problemer for sig selv

> - men jeg har lige tjekket - der
> er helt tomt i listen over uønskede afsendere.

Har din kone et spamfilter kørende på sin maskine?
Jeg formoder at I bruger den samme udbyder? - ellers kan venindens adresse
være blokeret i udbyderens spamfilter.
Har du foretaget en metodisk sammenligning af mailprogrammernes opsætning på
din og din kones computer?

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Nyerup

Dato : 22-03-11 22:02

Den 22-03-2011 11:06, Ole C skrev:

> [...]
> adresse være blokeret i udbyderens spamfilter.
> Har du foretaget en metodisk sammenligning af mailprogrammernes

Tak for forslagene - jeg har tjekket spamfiltre og blokerede afsendere -
og sammenlignet med min egen PC - men ikke fundet nogen forskel.
Ja- vi har samme udbyder.
Kan det være udbyderens server/spamfilter, der har en fejl?
Jeg vil sende en mail til deres hot-line
Venlig hilsen Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 22-03-11 23:31

> [...]

> forskel. Ja- vi har samme udbyder.
> Kan det være udbyderens server/spamfilter, der har en fejl?

Lyder ikke sandsynligt hvis jeres konti er sat ens op hos samme udbyder....

> Jeg vil sende en mail til deres hot-line

Det er da et forsøg værd.

--
vh
Ole C