Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Adope Flash Player problem, årsagen til pr~
Fra : OZ2D

Dato : 22-03-11 15:22

Jeg er nu kommet så langt at jeg er helt sikker på hvad der galt. I de to af
mine computere hvor Adope Flash Playeren virker på DR´s live-player, er der
installeret den version som hedder 10.2.152.32, hvor der i den
ny-installerede computer sidder en version som hedder 10.2.153.1 som er den
nyeste og den virker overhovedet ikke til DR.dk´s live-player. Jeg har
re-installeret computeren igen og er ret sikker på at det ikke er en
opdatering eller noget som helst andet som er skyld i det. Jeg har nemlig
testet det inden at jeg overhovedet har installeret nogen som helst
opdateringer.

Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen som har installeret Adope Flash
Player X 10.2.153.1, bemærk altså den nyeste version, om I kan streame (DR1
eller DR2) live fra http://www.dr.dk/Nyheder/Indland

Jeg vil nemlig gøre Adope opmærksom på problemet og derfor kunne det være
rart om andre der anvender Internet Explorer 8 om I kunne af- eller bekræfte
problemet.

Sidste nye update er at jeg har fået Mozilla Firefox til at virke på DR´s
live-player med en lidt ældre version af Adope Flash Player som jeg har
fundet på denne side:

http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html

Men det løser desværre ikke problemet på Internet Explorer 8 som er den
nyeste (og sidste version) som jeg kan bruge på Windows XP. Men det løser
problemet så langt så godt selv om det langt fra er tilfredsstillende også
af den grund at det er lidt usikkert at bruge en forældet version af Adope
Flash Player.

--
Kim

Fra : Ole C

Dato : 22-03-11 16:14

OZ2D skrev blandt andet:

> Jeg er nu kommet så langt at jeg er helt sikker på hvad der galt.

Jeg tror ikke du skal være så sikker - se nedenfor.

> [...]
> DR.dk´s live-player. Jeg har re-installeret computeren igen og er ret
> sikker på at det ikke er en opdatering eller noget som helst andet

En helt frisk installation - med en formatteret harddisk?

> Jeg har nemlig testet det inden at jeg
> overhovedet har installeret nogen som helst opdateringer.
>
> Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen som har installeret Adope
> Flash Player X 10.2.153.1,

Jeg noterer mig at du flere gange har skrevet "Flash Player X" - hvor kommer
det "X" fra?

> bemærk altså den nyeste version, om I kan
> streame (DR1 eller DR2) live fra http://www.dr.dk/Nyheder/Indland

Ingen problemer her.

> Jeg vil nemlig gøre Adope opmærksom på problemet og derfor kunne det
> være rart om andre der anvender Internet Explorer 8 om I kunne af-
> eller bekræfte problemet.

Jeg bruger endnu IE7, hvor der som sagt ikke er nogle problemer. Og hvis der
generelt var problemer med IE8 og den nyeste Flash Player er jeg helt sikker
på at vi havde hørt om det.
Hvad der sker hos dig kan jeg ikke gennemskue - men jeg føler mig overbevist
om at fejlen ligger hos dig og ikke hos Adobe.

Og så er det i øvrigt noget rod at starte en ny tråd om det samme
problem.....

--
vh
Ole C

Fra : OZ2D

Dato : 22-03-11 22:17

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke du skal være så sikker - se nedenfor.

> En helt frisk installation - med en formatteret harddisk?

Jo jeg er helt sikker. Hvad der gør at den nyeste af Adope Flashplayer ikke
vil fungere som det skal kan jeg jo ikke sige præcist, det kan måske være et
problem med den software som grafikkortet bruger. Jeg har formateret
harddisken mellem de to installationer af Windows XP (og den nye er skam
helt frisk) og hverken på den medfølgende Internet Explorer 7 eller
opdateringen til Internet Explorer 8 virkede det som det skulle.

> Jeg noterer mig at du flere gange har skrevet "Flash Player X" - hvor
> kommer det "X" fra?

Det kommer fra installations-oversigten. Den nyeste Adope Acrobat Reader og
den nyeste Adope Flash Player har et X efterfølgende og det står for
romertallet X = 10, altså version 10.

> Ingen problemer her.

OK. Så kunne det tyde på at der er nogle problemer med softwaren til
grafikkortet i min computer og de konfigurationer som er til dette i forhold
til Flash Playeren.

> Jeg bruger endnu IE7, hvor der som sagt ikke er nogle problemer. Og
> hvis der generelt var problemer med IE8 og den nyeste Flash Player er
> jeg helt sikker på at vi havde hørt om det.

Der er desværre masser af eksempler på Adope Flash Player ikke virker som
den skal. Jeg har desværre ikke kunnet bruge nogen af de ting som jeg læst
på nettet til noget. Jeg håber på at den næste version af Adope Flash Player
vil fungere ligesom de forrige gjorde det, nemlig perfekt.

> Hvad der sker hos dig kan jeg ikke gennemskue - men jeg føler mig
> overbevist om at fejlen ligger hos dig og ikke hos Adobe.

Fejlen ligger helt klart hos Adope Flash Player. Den skal kunne, ligesom
alle de tidligere versioner kunne, køre på min computer som ikke er blevet
ændret i mellemtiden. Og selv om der var lavet ændringer af hardware i min
computer, så bør Flash Playeren jo kunne arbejde sammen med det software som
anvendes til den nye hardware.

> Og så er det i øvrigt noget rod at starte en ny tråd om det samme
> problem.....

Jeg synes ikke at det er noget rod. Det kunne måske være nyttigt for andre
at vide hvad årsagen til fejlen på dette her er. Jeg har angivet hvad den
nye tråd handler om, det er ikke et spørgsmål længere men en konstatering af
hvor fejlen ligger.

--
Kim

Fra : Ole C

Dato : 22-03-11 23:29

OZ2D skrev blandt andet:

> Det kommer fra installations-oversigten. Den nyeste Adope Acrobat
> Reader og den nyeste Adope Flash Player har et X efterfølgende og det
> står for romertallet X = 10, altså version 10.

Jeg ser ikke noget X her:
http://www.adobe.com/downloads/
eller her:
http://get.adobe.com/flashplayer/

> Fejlen ligger helt klart hos Adope Flash Player.

Naturligvis - men Adobe Flash Player fungerer nu helt fint.....

--
vh
Ole C

Fra : /John

Dato : 23-03-11 01:24

"OZ2D" <oz2dFJERNDETTE@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne måske være nyttigt for andre at vide hvad årsagen til fejlen på
> dette her er

Helt sikkert.

Samtidig undrer det åbenbart flere, incl undertegnede, hvor dit mystiske "X"
kommer fra, samt at andre ikke har problemer med Flash Player.

> Det kommer fra installations-oversigten. Den nyeste Adope Acrobat Reader
> og den nyeste Adope Flash Player har et X efterfølgende og det står for
> romertallet X = 10, altså version 10

Måske Det borende X?

Intet "X" i nogen af de 'oversigter' jeg kan trylle frem her.

Du kunne da, som et bette forsøg, prøve at downloade Flash Player herfra:

Flash Player 10.2.153.1 (for Internet Explorer):
http://www.filehippo.com/download_flashplayer_ie/

Flash Player 10.2.153.1 (Non-IE):
http://www.filehippo.com/download_flashplayer_firefox/

John

Fra : OZ2D

Dato : 23-03-11 17:36

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> herfra:
> Flash Player 10.2.153.1 (for Internet Explorer):

Det har jeg så prøvet nu, desværre uden held. Jeg må vente til en ny fejlfri
version af Adope Flash Player kommer til download og så ellers nøjes med den
løsning som jeg har fundet nu.

--
Kim

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-03-11 18:00

OZ2D skrev den 22-03-2011:
> Jeg kunne godt tænke mig om der var nogen som har installeret Adope Flash
> Player X 10.2.153.1, bemærk altså den nyeste version, om I kan streame (DR1
> eller DR2) live fra http://www.dr.dk/Nyheder/Indland

Jeg kan ikke lige se "X" nogen steder

DisplayName=Adobe Flash Player 10 Plugin
Publisher=Adobe Systems Incorporated
DisplayVersion=10.2.153.1

Har lige indstalleret ovennævnte på Win XP Pro SP3 IE8 og Firefox, samt
Win 7 Sp1 IE9 og Firefox.
Alle 4 Browsere virker med http://www.dr.dk/tv/live#/DR%20Update, samt
de øvrige 4 kanaler.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : OZ2D

Dato : 22-03-11 22:18

"Jørgen Nielsen" <nospamjn2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Publisher=Adobe Systems Incorporated
> DisplayVersion=10.2.153.1
>
> Har lige indstalleret ovennævnte på Win XP Pro SP3 IE8 og Firefox,

Tak for info.

--
Kim

Fra : Pico

Dato : 22-03-11 23:56

Den 22-03-2011 15:21, OZ2D skrev:
> [...]
> Player X 10.2.153.1, bemærk altså den nyeste version, om I kan streame (DR1
Win 7, EI8 og Flashplayer 10.2.153.1 virker fint med DR her.

--
MVH
Pico

Fra : OZ2D