kvitterings værdi?
Fra : emjeppesen

Dato : 21-03-11 12:48

Jeg er kasserer i en lille forening.

Et medlem har indbetalt kontingent via IK på posthuset, men pengene er
aldrig nået frem på vores konto på Danske Bank.
Jeg har set en kopi af postkvitteringen.

Medlemmet HAR været på posthuset, som ikke kan se nogen fejl ved
kvitteringen.
Jeg har henvendt mig til DDB, som giver mig ret i, at pengene ikke er
indgået på foreningens konto.

Hvordan står vi egentlig?
Medlemmet kan bevise, at vedkommende har betalt. Medlemmet har en
fuldgyldig stemplet postkvittering som bevis.

Foreningen er jo ret uskyldig i, at de ikke har modtaget kontingent
fra medlemmet.

Er det foreningen der skal bære tabet ?
Vi kan jo også bevise, at kontingentet ikke figuerer på kontoudtog fra
banken.

Hilsen emj

Fra : Elmand

Dato : 21-03-11 12:59

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det foreningen der skal bære tabet ?
> Vi kan jo også bevise, at kontingentet ikke figuerer på kontoudtog fra

Det er der normalt ingen problemer med.- Send kopi af kviteringen til din
bank ( DB ejer også postgiro) så plejer resten at gå godt.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen
Kasserer
KFUM:Spejderne
Hyltebjerg

Fra : emjeppesen

Dato : 21-03-11 14:15

Elmand skrev:

>Det er der normalt ingen problemer med.- Send kopi af kviteringen til din
>bank ( DB ejer også postgiro) så plejer resten at gå godt.

Sært at jeg så ikke fik den besked ved kontakt til DDB, men fik at
vide, at reklamationen skulle komme fra afsenderen af pengene via
posthuset.

Hilsen emj

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-03-11 14:37

On Mon, 21 Mar 2011 14:15:16 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:

>Sært at jeg så ikke fik den besked ved kontakt til DDB, men fik at
>vide, at reklamationen skulle komme fra afsenderen af pengene via
>posthuset.

Hvilket også lyder mest logisk.

Indbetaler har jo ret beset "købt" en betalingsoverførelse, der så
ikke er gemmenført. Så det må være indbetaler der sidder med aben og
skal tage sagen i egen hånd og henvende sig til den han har købt
ydelsen hos.

/Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-03-11 15:08

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen
> Sært at jeg så ikke fik den besked ved kontakt til DDB, men fik at
> vide, at reklamationen skulle komme fra afsenderen af pengene via
> posthuset.

Det skal den også - afsender skal bede afsender-posthuset om at finde ud
af, hvad der er sket.

I vore EDB-tider burde ikke være noget problem, at finde frem, hvad der
er gået galt.

Men som nævnt er det afsenderen, der skal i gang.

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 21-03-11 16:31

Jan Vestergaard skrev:

>Det skal den også - afsender skal bede afsender-posthuset om at finde ud
>af, hvad der er sket.

Det har de nu haft 14 dage til, så jeg tror, det overstiger
postbuttikken evner at løse opgaven.

>I vore EDB-tider burde ikke være noget problem, at finde frem, hvad der
>er gået galt.

Nej, det synes man jo ikke.

>Men som nævnt er det afsenderen, der skal i gang.

Ja, det har afsenderen jo også gjort, men der sker ikke en skid.

Imidlertid har jeg nu haft fat i DDB igen og de har nu lovet at tage
sig af det.

Hilsen emj

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-03-11 13:20

> Det har de nu haft 14 dage til, så jeg tror, det overstiger
> postbuttikken evner at løse opgaven.

Du skal have lidt mere tålmodighed.
Jeg har løbende reklamationssager hos Postdanmark og det tager oftest en
måned før de vender tilbage.

Fra : emjeppesen

Dato : 21-03-11 16:32

Elmand skrev:

>Det er der normalt ingen problemer med.- Send kopi af kviteringen til din
>bank ( DB ejer også postgiro) så plejer resten at gå godt.

De fik pr. telefon indholdet af kvitteringsstemplet og vil nu tage sig
af sagen.
Tak for hjælpen

Hilsen emj

Fra : alexbo

Dato : 21-03-11 14:40

"emjeppesen" skrev

> Et medlem har indbetalt kontingent via IK på posthuset, men pengene er
> aldrig nået frem på vores konto på Danske Bank.
> Jeg har set en kopi af postkvitteringen.

Og du har selvfølgelig så sikret dig at det er det rigtige kontonummer der
brugt.

> Medlemmet HAR været på posthuset, som ikke kan se nogen fejl ved
> kvitteringen.

Det var en tynd kop te, "din kvittering ser fin ud" er ikke
anvendeligt til noget som helst.
Næste skridt må være at være at bede posthuset forklare hvor pengene er
blevet af.
På PostDanmarks hjemmeside kan man efterlyse breve og pakker men
tilsyneladende ikke indbetalinger, så det er nok endnu en tur på posthuset.

Men man skulle måske lige kigge på det kontonummer en gang til.

mvh
Alex Christensen