Er her en VVS-mand tilstede? (nippel/kontr~
Fra : Jan .

Dato : 20-03-11 14:45

Prøv lige at se dette sortiment af aftapningsventiler (vistnok også
kaldet spulehaner):

http://www.frese.eu/dk/products/imageLibraryDetails.asp?lang=dk&brandID=94

Hvad betyder det at hanen har:

- kontra?
- nippel?
- muffe?

Disse begreber er ukendte for mig.
Håber du kan forklare dem for mig, takker!

Fra : Leif

Dato : 20-03-11 22:19

"Jan ." <janelne@gmail.com> skrev i meddelelsen
Prøv lige at se dette sortiment af aftapningsventiler (vistnok også
kaldet spulehaner):

http://www.frese.eu/dk/products/imageLibraryDetails.asp?lang=dk&brandID=94

Hvad betyder det at hanen har:

- kontra? >>>>>>> Ikke sikker, men det er vel en en-vejs ventil....
- nippel? >>>>>>>>>>>>Udvendigt gevind!
- muffe? >>>>>>>>>>>>Indvendigt gevind!

Fra : Ivar

Dato : 23-03-11 23:07

Leif skrev:

> - kontra? >>>>>>> Ikke sikker, men det er vel en en-vejs ventil....

Jeg vil formode, at det betyder kontraventil. Så kan den bruges
til vaskemaskiner eller andet hvor der skal være kontraventil.

Ivar Magnusson

--
- Sendt fra min brødrister