Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Månen (igen)
Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 20-03-11 15:13

Hm!

Der er ingen dk.photoshop gruppe, så jeg prøver her.

Scott Kelby viser på siden...

http://www.kelbytraining.com/books/vol1gear_moontut/

....hvordan man kopierer et billede af månen ind på et andet.

Har prøvet opskriften og sørme om ikke det virker

Nu prøver jeg så at lægge den hersens måne ind bag nogle træer, men månen står
umotiveret foran træerne hvilket ikke ser særlig smart ud.

Har prøvet at bruge "Arrange" -> "Send to back" på månen, men det virker ikk
Hvis jeg bruger "Send to front" på billedet, så går månen bare ned.

Photoshop er ret ny for mig og ganske overvældende, så hvis en PS guru ka løse
gåden til dette "snyd" og pege mig i rigtig retning ville jeg være taksom.

Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 20-03-11 19:16

Baggrundsbilledet er jo ikke andet end et baggrundsbillede, så du skal
gøre noget aktivt for at skille forgrund fra baggrund på dit billede.

Det kaldes fritlægning. Når du så har fritlagt f.eks. træerne, så kan du
f.eks. flytte månen ind bag træerne, men foran himlen bag træerne.

Læs mere om fritlægning i PhotoShop her:
http://www.pcworld.dk/art/7439?page=7

/Mogens

Fra : Michaelbs

Dato : 21-03-11 18:21

"Mogens Beltoft" <mogens@rust.beltoft.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> f.eks. flytte månen ind bag træerne, men foran himlen bag træerne.
>
> Læs mere om fritlægning i PhotoShop her:

Ellers prøv at se denne lille tutorial: http://guygowan.com/tour/
Det er der, hvor der står: below is a sample tutorial.
Den handler om hvordan man får ting til at "titte igennem" et andet lag.

mvh Michaelbs

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 21-03-11 18:35

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

>Ellers prøv at se denne lille tutorial: http://guygowan.com/tour/
>Det er der, hvor der står: below is a sample tutorial.
>Den handler om hvordan man får ting til at "titte igennem" et andet lag.

Hey!!! Tak for det. Det var lige det der manglede. Jeg vidste at der var en
eller anden smart måde at fixe det på og det er sådan det gøres ... !

Fra : Edmund

Dato : 21-03-11 00:02

Den 20-03-2011 15:12, Ole Braad-Sørensen skrev:

> Hm!
>
> Der er ingen dk.photoshop gruppe, så jeg prøver her.

dk.edb.grafik

--
Mvh Edmund