"kalender"-funktion
Fra : Klaus H

Dato : 18-03-11 16:09

Hej eksperter.

Kan det lade sig gøre at få en funktion til, hver mandag, at undersøge i et regneark om der er indsat opgaver.

Det lyder lidt kryptisk, det ved jeg.

Jeg er ved at lave en arbejdsopgave-"hjemmeside", der kun skal afvikles fra og på mit lokale netværk.
Jeg vil gerne om jeg kan få en funktion, der skanner min "Excelarks"-ugekalender for opgaver, og giver besked - enten som mail eller pop up vindue , eller i en fast ramme, på hovedsiden, med besked om hvad der skal udføres i denne uge.
Række A2:A53 er ugenumre. I B2 og nedefter indsættes betegnelsen for opgaven og i B rækken indsættes x, hvis der er opgaver.
Placeringen af kalenderen er "d:\opgaver\kalender.xls" og hovedsiden på "d:\opgaver\index.html"
En evt. mail skal kun sendes 1 gang og hvis det bliver pop up, skal vinduet åbne hver gang jeg går ind på hovedsiden.

God weekend

Klaus H

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-03-11 23:17

Det skulle kunne gøres med lidt programmering i ASP(.NET) eller PHP.
Siden du skriver "lokalt" går jeg ud fra du mener en Windows baseret
server og dermed formentlig IIS. så spørg efter lidt hjælp til at
komme igang i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Klaus H

Dato : 18-03-11 23:58

Jens Peter Karlsen wrote:
> [...]
> server og dermed formentlig IIS. så spørg efter lidt hjælp til at
> komme igang i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Tak. Jeg prøver i nævnte gruppe.

Klaus H