Hvorfor himle op? Was: Tiderne skifter
Fra : Sømand1

Dato : 19-03-11 15:18

"Bille" <billen@dan-net.dk> wrote in message
news:4d83352e$0$12959$c3e8da3$9deca2c3@news.astraweb.com...

> Jeg deltog i denne gruppe for ca 10 år siden. Dengang
> diskuterede kristne kristne grundværdier og hvordan
> biblen skulle forstås. Alt foregik i en ordentlig tone
> med respekt for hinandens synspunkter.

Ja det vil klart være at foretrække, men nu lever vi i en verden hvor vi ikke
altid får det som vi vil have det. Dertil er det såvidt jeg ved aldrig nogen
garanti eller lovning på at alting altid vil være lagt til rette så gode kristne
kan diskutere kristne grundværdier i fred i al evighed.

Derfor kan man se det fra to sider, den ene er at det et sted kan tolkes som
positivt med folk som Niels Bruun (et al) omkring og det andet er at det er noget
lort og for enhver pris skal undgåes.
Jeg anser det for en uundgåelig og forventet reaktion. Jihad-lignende udfald, bål
og brand, trusler m.m. Ja selvfølgelig, det er forventeligt, så enfoldigt
forudsigeligt.

Men læg venligst mærke til at der er hovedsagelig to emner som får disse folk op
helt at ringe. 1) skabelsen og 2) Jesus' guddommelighed og historiske
bekræftelse.

Selv om det til tider kan være lidt generende, så er det med al respekt ikke
noget at himle op om, overhovedet, ihvertfald ikke på nuværende stadie.

> Idag er gruppen domineret af et par ateister, der ikke
> undser sig for at true med at uddele øretæver, som en
> del af argumentationen. Alle de 'normale' fornuftige
> kristne har tilsyneladende forladt gruppen. Og det med
> god grund.

Øretæver af enhver art må man også forvente, så det er ikke noget nyt.
Jeg kan måske godt forstå at disse 'normale' fornuftige kristne smutter, men
hvorfor? Pga en par små meget fint uddannede Bruun'er? Det KAN ikke være rigtigt.
Måske er de så altfor fornuftige, disse kristne.

Måske har Bruun'en lidt ret i at mange kristne er nær uduelige.

> Manden, der kalder sig "patrulje" kan man da vist roligt
> betegne sykopat. mere tydelig sykopatisk adfærd ser man
> vidst ikke nogen steder. Hvad hans mål er er da vist
> svært at forstå eller måske ikke? Kan han være en slags
> agressiv muslim? Sel om muslimer ikke plejer at opføre sig
> sådan.
>
> Jeg skriver selfølgeligt ikke i eget navn. Jeg har ikke
> lyst til at folk kommer og tisser i min brevsprække eller
> postkasse og byder på vold.

Om de kom og gjorde det så beviser det bare du gjorde noget rigtigt.

Fra : Patruljen

Dato : 19-03-11 09:25

On 19 Mar., 15:17, Sømand1 <some...@yahoooo.pdf> wrote:
> [...]
> altid f r det som vi vil have det. Dertil er det s vidt jeg ved aldrig nogen
> garanti eller lovning p at alting altid vil v re lagt til rette s gode kristne
> kan diskutere kristne grundv rdier i fred i al evighed.
>
> Derfor kan man se det fra to sider, den ene er at det et sted kan tolkes som
> positivt med folk som Niels Bruun (et al) omkring og det andet er at det er noget
> lort og for enhver pris skal undg es.
> Jeg anser det for en uundg elig og forventet reaktion. Jihad-lignende udfald, b l
> og brand, trusler m.m.   Ja selvf lgelig, det er forventeligt, s enfoldigt

Det er interessant, at du mener, at når I bliver udsat for jeres egen
medicin ud i rendyrket aggression, må det skyldes at vedkommende
bekender sig til en bog-religion, men blot en anden af slagsen :)

> Men l g venligst m rke til at der er hovedsagelig to emner som f r disse folk op
> helt at ringe. 1) skabelsen og 2) Jesus' guddommelighed og historiske
> bekr ftelse.

Du snyder digselv.

Vanskeligheden består i, at ingen af jer kristne straten-røvere og
halv-studerede kristne angrebshunde evner at diskutere emner som netop
disse - uden kontinuerligt at kaste omkring med jeres beskidte
underbukser. Det er ganske enkelt ikke muligt at diskutere eller
debatere eksempelvis: skabelsen vs.evolutionsteori - Jesu historiske
bekræftelse - Biblens grundtekster eller kildematerialet til Biblen
uden at I begynder at dele omkring med personligt tilsvinende
kommentarer, personlige devalueringer osv. Det er ikke lykkedes mig en
enste gang at gennemføre en debat, hvor en af jer ikke har startet op
med den type retorik.

Enhver kan forvisse sig om, at det er sådan tingene hænger sammen ved
at læse i trådene.

Det er lidt trist, at man ikke kan adskille sin personlige identitet
fra emnerne, men opfatter kritiske kommentarer somom der er tale om
personlige fornærmelser. Som berettiger til at tilsvine, den der
forholder sig kritisk og reflekterende.

Det er endnu mere faretruende, at ingen af jer kan tage et ansvar for,
at det er sådan I forholder jer. Og dog - Lars Poulsen har medgivet,
at det er sådan han reagerer. Og fortalt at hans identitet er sådan
flettet sammen med hans tro, at han bliver nødt til at opfatte tingene
som personlige fornærmelser og derefter oplever sig berettiget til at
udøve personangreb. Den ære skal han da have - at han er ærlig om den
del.

Det som er faresignalet er, at I angriber personer, som tillader sig
at reflektere kritisk, sviner dem til på det personlige niveau. Og
efterfølgende oplever jer som forfulgte uskyldigheder, når nogen
kaster snavset den anden vej.

Det er sådan I rent psykologisk kan ligne de fanatiske og dogmatiske
muslimer, som mener det legitimt at brænde flag og ambassader af og
forfølge og rette trusler mod eventuelle kritikere. Det er mindre
nuancer som adskiller jer og dem.

Sikkert fordi både kristne og muslimer er bog-religiøse dogmatikere.
Verden var et bedre sted uden bog-religiøse dogmatikere.

I bedriver karakter-mord, I manipulerer, lyver og belyver,
citatfusker, opfinder stråmænd, leger dobbelte standarter og udøver
psykisk vold - alt i det I mener er en bedre sags tjeneste. Det er da
iorden. Men lad vær med at piv, når nogen tager handsken op giver
igen.

I er ikke kristne martyrer. I er aggressorer -

> Selv om det til tider kan v re lidt generende, s er det med al respekt ikke
> noget at himle op om, overhovedet, ihvertfald ikke p nuv rende stadie.

> ret ver af enhver art m man ogs forvente, s det er ikke noget nyt.
> Jeg kan m ske godt forst at disse 'normale' fornuftige kristne smutter, men
> hvorfor? Pga en par sm meget fint uddannede Bruun'er? Det KAN ikke v re rigtigt.
> M ske er de s altfor fornuftige, disse kristne.
>
> M ske har Bruun'en lidt ret i at mange kristne er n r uduelige.

I er uduelige på det faglige. Der er slet ingen tvivl om den ting. Når
det drejer sig om historiske emner eller biologiske emner, så trives
uvidenheden i et omfang, der er skræmmende. Selv jeres grundtekst
Biblen kender I omtrent ikke til. I forsøger at kompensere ved hjælp
af påstande, modbydeligheder og skældsord, men det hjælper jer ikke.
Jeg tror end ikke, at I kan snyde jerselv.

> Om de kom og gjorde det s beviser det bare du gjorde noget rigtigt.

Det er ikke rigtigt at svine andre mennesker til fordi I ikke evner at
argumentere for jeres synspunkter eller holdninger. Og det er et helt
uhyrligt hykleri, når I efterfølgende jamrer jer, agerer små uskyldige
mimoser og martyrer, fordi I får svar som I råber -

Jeg kan ikke respektere den slags barnagtigheder - så lidt som jeg kan
respektere muslimer, der må brænde ambassader og flag af. Hvis I går
videre er jeg med på, at uskadeliggøre hele flokken i en ruf.

Fra : Sømand1

Dato : 19-03-11 19:26

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Selv denne lille ting som jeg faktisk er enig med dig i er hvad jeg tidligere har
fortalt dig.

Alt det andet er genbrug af samme gamle påstande og vrøvl. Intet nyt.

Derfor er dine himlende hadske udfald ikke værd et svar, desværre.

Skal du ikke ud på landevejs-jihad snart? Du ved... :)

> [...]
> fra emnerne, men opfatter kritiske kommentarer somom der er tale om
> personlige fornærmelser. Som berettiger til at tilsvine, den der

Dette er jeg enig med dig i, hvilket jeg har fortalt dig før. Kan man ikke skille
ens identitet fra et emne, kan det have meget uheldige følger.

Fra : Patruljen

Dato : 20-03-11 08:13

On 19 Mar., 19:26, Sømand1 <some...@yahoooo.pdf> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Selv denne lille ting som jeg faktisk er enig med dig i er hvad jeg tidligere har
> fortalt dig.
>
> Alt det andet er genbrug af samme gamle p stande og vr vl.  Intet nyt.
>
> Derfor er dine himlende hadske udfald ikke v rd et svar, desv rre.

Mine udfald er ikke hadske. Jeg hader ikke. Du kan med samme ret
bebrejde en kirug for at hade den kræftbyld, han er gået igang med at
skære ud af en krop.

Det er ikke tomme påstande. Vi kan ikke få de interessante debatter ud
i biologi, evolution, geologi, radiometrisk datering, Biblen udsat for
ydre kildeanalyse eller Biblens indre selvmodsigelser eller
uoverensstemmelser. Dertil er I alt for emotionelt optagede af emnet -

Det stopper ved benægtelser, eder, forbandelser og belyvelser.

Du kan se eksempelvis påpegningen af at skabelsesberetningen er mere
modsætningsfyldt end noget der kunne tænkes at være indeholdt i
evolutionsteorien. Man angiver ikke 2 forskellige rækkefølger for
organismernes udvikling i evolutionsteorien. Det ville være
himmelråbende dumt. Ikke desto mindre - det er hvad i selv bekender
jer til. Og når det påpeges?

Et par ukvemsord og modbydeligheder hvor andre kaldes for løgnere og
det var så den debat :)

I er sgu sølle -

Og det bliver værre endnu. Når I så har kaldt nogle for løgnere 1795
gange og de bliver så tilpas forurettede og vrede, at de begynder at
hælde tilsvarende gloser den anden vej? Så jamer i jer - mener at I er
matyrer udsat for uretfærdig forfølgelse og Jihad.

Det er godtnok infantilt - det er værre end en børnehave. Og det
intellektuelle nivea er derefter.

Et helt banalt eksempel kunne være web-ressourcen: www.biblen.info I
klager kontinuerligt over, at siden er præget af uvidenhed eller der
skreves gud-hjælpe-mig at forfatterne er analfabeter. Og ellers
afleveres der intet som helst.
Det er jo det totale idioti. Der er skrevet tæt på 100 A4sider. Og så
skriver man: "Øvse bøvse, det er en analfabet -

Hvis siden er så fejlbehæftet burde det være en smal sag at påvise
fejl. Det er aldrig sket - aldrig nogensinde. Tilgengæld er der hældt
kilometer lange formuleringer ud i form af forbandelser, skældord og
modbydeligheder.

> Skal du ikke ud p landevejs-jihad snart? Du ved...  :)

Siger den bog-religiøse fanatiker?

> Dette er jeg enig med dig i, hvilket jeg har fortalt dig f r. Kan man ikke skille
> ens identitet fra et emne, kan det have meget uheldige f lger.

Ja. Bl.a. de følger kan du se udspille sig her på
dk.livssyn.kristendom.

Fra : tkruse

Dato : 20-03-11 19:18

On 20 Mar., 15:13, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> modbydeligheder.

> Siger den bog-religiøse fanatiker?

> Ja. Bl.a. de følger kan du se udspille sig her på

teori,,,at vække ny energi i sig selv dagligt er en Kristen kunst og
det er virkeligt noget som vil noget og ikke teori
mange Kristne ved vad det vil sige når pillerne ikke længer virker
men nu kan de vække ny energi i dem selv dagligt
og vi ikke bare tror det er virkeligt,, vi føler det
og evolution tror vi også på,,men det er mere interessant at se det i
billeder på HD TV
jeg har det mere i billeder end ord
men jeg synes også at det Kristne er begyndt på fremtidens
videnskab,,,det vi ikke kan diskutere,,men føle,,og se igennem væge
med den spirituelle ånd,,,fremtidens største videnskab ,,som Jesus
viste hvad kunne for 2011 år siden