Min kat Freddie
Fra : Heidi

Dato : 18-03-11 16:45

Som nogen måske ved, har Freddie (også kaldet Frede, Mulle og meget andet)
haft sukkersyge i små 3 år.

Jeg læste et indlæg af Susanne, hvis kat også har udviklet diabetes. Om det
er pga. jeg skiftede foder til det hun har prøvet med held på hendes kat,
eller andre årsager, ved jeg ikke, men Freddie er møj syg :(¨

Han har på kort tid tabt næsten 1½ kg - fra 6.5 til 5.2, han kaster op, har
næsten ingen appetit og ligner faktisk talt en kat med poterne i graven.

Formedelst knap 2000,- (det er på alle måder dyrt at have kat med diabetes)
er der taget blodprøver.

Dyrlæge mistænkte cancer, nyre- eller leverproblemer eller noget med
stofskiftet.
Det var det så ikke.
Derimod var hans fructosamin (langtidsblodesukker) alt for højt, så højt at
de har iværksat yderligere en blodprøvetest om han skulle have fået
væksttumorer/væksthormon i hjernen!

De har desværre ikke modtaget svaret på denne prøve inden de lukkede på
Dyrehospitalet idag. De vil også se på om jeg giver ham korrekt dosis
insulin (han får injektion 2xdgl.) og har forklaret mig at nogle katte
simpelthen bliver immune overfor insulin.

Alt i alt, det ser ikke så godt ud for min dreng, men jeg håber det bedste,
men ved også at det kan ende med at blive mig, der skal træffe den endelige
beslutning på hans vegne. *suk*

Kryds fingre for ham!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Anelise

Dato : 18-03-11 17:03

"Heidi" <invalidVIRKERIKKE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kryds fingre for ham!
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

kære Heidi
jeg krydser alt, hvad krydses kan og håber, at det er foderskiftet, der er
den udløsende årsag.
Katte er heldigvis seje - da jeg hentede tortietøsen Mille hjem fra
dyrehospitalet den 8. november, var det til terminal pleje pga svær
nyrepåvirkning, og dyrlægen mente, at hun højst ville holde nogle få dage.
Men Mille var af en anden mening og er idag fit for fight, fræk som en
slagterhund, mobber de tre andre katte og spurter rundt i hele huset, når
hun et par gange om dagen går bersærk.
Jeg håber på det samme for Mulle.
Venlige hilsner
Anelise

Fra : Anelise

Dato : 24-03-11 09:17

> [...]
>
> Kryds fingre for ham!
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Jeg er spændt på at høre, hvordan det går med Mulle.
Forhåbentlig kom han godt over krisen?
venlig hilsen Anelise