MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Live Mail -autocomplete mailadress~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-03-11 17:35

Jeg har en bekendt, der beklager sig over, at hans Windows Live Mail ikke
automatisk husker de mail adresser, som han har sendt til. Han vil gerne
have, at når han trykker på ny mail og begynder at skrive en mail adresse,
så foreslår programmet nogle af de mailadresser han tidligere har skrevet
til. Der er ifølge ham kun en eller to adresser der virker på den måde i
hans program.

Hvordan afgør programmet, om der findes nogle relevante adresser? Er der
nogle indstillinger der skal sættes op eller ..?

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-03-11 19:26

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
>
> Hvordan afgør programmet, om der findes nogle relevante adresser? Er
> der nogle indstillinger der skal sættes op eller ..?

Jeg kender ikke Windows Live Mail, men i andre tilsvarende
mail-programmer skal adresserne anbringes i "Kontaktpersoner" for at
programmet virker sådan. Det kan så ofte gøres på flere måder.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-03-11 10:13

"Erik Olsen" wrote in message

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]

mail-programmer skal adresserne anbringes i "Kontaktpersoner" for at
programmet virker sådan. Det kan så ofte gøres på flere måder.

Hej Erik

Jeg bruger selv Outlook, og der henter programmet ikke adresserne fra
adressebogen, men husker dem, som jeg har tastet ind.

MVH

Thomas

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-03-11 18:13

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Jeg bruger selv Outlook, og der henter programmet ikke adresserne fra
> adressebogen, men husker dem, som jeg har tastet ind.

Jeg bruger MS Outlook på jobbet, der henter programmet adresserne fra
adressebogen.

Men det har ikke så meget med Windows Live Mail at gøre.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-03-11 19:29

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg bruger MS Outlook på jobbet, der henter programmet adresserne fra
> adressebogen.

Jeg har lige ændret mail-adressen på en person i
adressebøgen/kontaktpersoner - hvis jeg indtaster første bid af
person-navnet - så foreslår Outlook 2003 den sidst indtastede
email-adresse og ikke den rettede fra adressekartoteket.

Jan