ZyWall 10W VPN
Fra : J.K.Arning

Dato : 17-03-11 16:11

Jeg kan ikke blive helt klog på det her så jeg håber i kan hjælpe.

Hvis jeg sætter en ZyWall 10W op på mit hjemmenetværk med VPN, vil jeg
så kunne forbinde ude fra og ind via en software klient eller er den
kun beregnet til at koble 2 netværk sammen via en ZyWall i hver ende?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-03-11 20:56

Den 17-03-2011 16:11, J.K.Arning skrev:
> [...]
> så kunne forbinde ude fra og ind via en software klient eller er den kun
> beregnet til at koble 2 netværk sammen via en ZyWall i hver ende?

Du kan gøre begge dele. Du kan bruge "ZyWALL IPSec VPN Client" (koster).
http://zyxel.dk/web/support_download_detail.php?sqno=3057854
Eller finde noget kompatibelt.

Fra : Dennis Boutrup

Dato : 19-03-11 15:01

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan gøre begge dele. Du kan bruge "ZyWALL IPSec VPN Client" (koster).
> http://zyxel.dk/web/support_download_detail.php?sqno=3057854
> Eller finde noget kompatibelt.

En sidenote - der findes guides på nettet (måske enda i supportnoten til
den). Er ret sikker på ZyXEL selv har en guide på nettet (måske til ZyWALL
2WG, eller ZyWALL5 - GUIen lugter lidt af det du ser i 10Weren)
Med IPsec skal alt stå pinligt korrekt da du ellers ikke kommer igennem.

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-03-11 19:17

On 2011-03-19 15:00:39 +0100, Dennis Boutrup said:

> [...]
> ZyWALL 2WG, eller ZyWALL5 - GUIen lugter lidt af det du ser i 10Weren)
> Med IPsec skal alt stå pinligt korrekt da du ellers ikke kommer igennem.

Det ender med en ZyWall 5 ..

Har du kendskab til nogle detaljerede guider omkring IPSec?

Jeg skal have sat tunneler op på 2 Mac`er med noget software der hedder
IPSecuritas.