Alternativ søges
Fra : Steen F.

Dato : 18-03-11 00:25

Jeg har pt. en 10/1 Mbit forbindelse fra Fullrate til 199 kr./md.
Findes der hurtigere alternativer til samme pris fra andre leverandører?

Jeg vil helst undgå her-og-nu tilbud som stiger markant i pris efter 6
mdr. (Waoo har fx en 30/30 forbindelse til 169 kr./md. som stiger til
269 kr. efter 6 mdr.).

Mvh
Steen F.
6000 Kolding

Fra : Sørensen

Dato : 18-03-11 01:10

Den 18-03-2011 00:24, Steen F. skrev:
> [...]
>
> Jeg vil helst undgå her-og-nu tilbud som stiger markant i pris efter 6
> mdr. (Waoo har fx en 30/30 forbindelse til 169 kr./md. som stiger til

d.v.s. du vil have en super hurtig linie men du vil ikke betale en
"skid"

Jeg gav gladeligt 269 for en 30/30 hvis jeg havde muligheden, men der er
jo skyline til samme hastighed som du har men til 179- men så ville jeg
nok beholde fullrate.

--
VH.
Sørensen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-03-11 06:07

On 2011-03-18 00:24, Steen F. wrote:
> Jeg har pt. en 10/1 Mbit forbindelse fra Fullrate til 199 kr./md.
> Findes der hurtigere alternativer til samme pris fra andre leverandører?

Via ADSL?
du kan jo checke med telenor, dansknet, telia, tdc mfl.
Vær glad for overhovedet at kunne få 10/1 ....
Så check lige med fullrates selvbetjening om din linie
overhovedet kan trække større hastighed.
Hos mig kan det gamle kobber ikke trække mere end 4/1 - 5/1

> Jeg vil helst undgå her-og-nu tilbud som stiger markant i pris efter 6 mdr. (Waoo har fx
> en 30/30 forbindelse til 169 kr./md. som stiger til 269 kr. efter 6 mdr.).

Profiber/Waoo er da ikke værst med 30/30 ?
den hastighed får du ikke med ADSL, specielt med den upload.

Fra : Kim

Dato : 18-03-11 08:04

Hej Steen

Du høre under SydEnergi dæknings område( kan 1000% anbefale fiber internet /
tlf /tv igennem SydEnergi)

Har selv haft SydEnergi inden jeg flyttede til Djurland og de levere et
stabilt produkt.

Nota til alle.
Kan man få fibernet (Waoo = portal for alle privat fiberudbyder i danmark) i
dit område så vælge det, selv om man evt. skal betale 50 - 100 kroner mere ,
og undgå internet gennem telefonstikket
hvor man får OPTIL x mb.

Just my 5 cent
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-03-11 08:10

"Kim" <kds@frb-internet.dk> crashed Echelon writing

> Kan man få fibernet (Waoo = portal for alle privat fiberudbyder i
> danmark) i dit område så vælge det, selv om man evt. skal betale 50 -
> 100 kroner mere , og undgå internet gennem telefonstikket

Jeg er forvirret efter ovenstående sætning. Waoo er ikke en udbyder? Men
derimod en forhandler for de underlæggende udbydere?

I så fald, vil det sige at Tre-For, SydEnergi, Dansk Bolig-Net, Dansk
Bredbånd m.v. nu har fået ens produkter og priser?

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-03-11 08:57

On 18 Mar 2011 07:09:52 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Jeg er forvirret efter ovenstående sætning. Waoo er ikke en udbyder?
> Men derimod en forhandler for de underlæggende udbydere?

Waoo er udbyder på de pågældende net, faktisk ligesom fx Telenor er
det på TDCs kobbernet.

> I så fald, vil det sige at Tre-For, SydEnergi, Dansk Bolig-Net, Dansk
> Bredbånd m.v. nu har fået ens produkter og priser?

Waoos produkter koster det samme alle steder, hvor man kan købe dem.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-03-11 08:06

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg vil helst undgå her-og-nu tilbud som stiger markant i pris efter 6
> mdr. (Waoo har fx en 30/30 forbindelse til 169 kr./md. som stiger til

Hvilke bæremedier for Internet har du adgang til?

Antenneforeninger/udbydere
Fiber
WiMAX

Selv har jeg haft/har Fullrate frem til den 1. april, så skifter jeg
tilbage til Canal Digital som endelig har oppet sig og indset de ikke var
billige. Hvis man er i korrekt antenneforening som også får Family Mix, så
kan du få 20/1 for 220,-, hvilket er lille ekstra omkostning for dobbelt op
i båndbredde.
Desuden hvis man har adgang til deres supernet kan du få op til 50/10Mbit
for 399,-

Skyline kan levere samme hastighed 10/1 til 179,-

Ellers skal du nok over i noget mobilt bredbånd eller fiber.

Bemærk at WiMAX og mobilt bredbånd ikke nødvendigvis er en forbedring i
forhold til dit nuværende produkt (spidsbelastninger/latency)

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-11 09:59

Bjarke Andersen skrev:

> billige. Hvis man er i korrekt antenneforening som også får Family Mix, så
> kan du få 20/1 for 220,-, hvilket er lille ekstra omkostning for dobbelt op
> i båndbredde.

Så hellere 30/30 for en 50'er ekstra.

--
Bertel

Fra : Steen

Dato : 25-03-11 14:31

On 2011-03-18 08:05:34 +0100, Bjarke Andersen said:

> Skyline kan levere samme hastighed 10/1 til 179,-

Og 6/1 til 119,-
Til gengæld må man finde sig i svingende hastigheder.
Min download svinger fra 3-5 hvor min upload nærmest konsekvent ligger på 2?

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 14:44

On Fri, 25 Mar 2011 14:30:52 +0100, Steen <no@mail.thanks> wrote:

> Og 6/1 til 119,-
> Til gengæld må man finde sig i svingende hastigheder.
> Min download svinger fra 3-5 hvor min upload nærmest konsekvent ligger på 2?

Og supporten er mildest talt dårlig!!!

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 17:24

On 2011-03-25 14:43:31 +0100, Sørensen said:

> Og supporten er mildest talt dårlig!!!

Enig.

Jeg har næsten opgivet Skyline, og leder efter et alternativ

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-11 17:26

On 2011-03-18 08:05:34 +0100, Bjarke Andersen said:

> Selv har jeg haft/har Fullrate frem til den 1. april, så skifter jeg
> tilbage til Canal Digital som endelig har oppet sig og indset de ikke var
> billige

Jeg kan ikke se Canal Digitals priser og muligheder nogle steder, måske
kan du oplyse os om hvordan tingene hænger sammen hos dem?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-03-11 12:39

On Fri, 18 Mar 2011 00:24:39 +0100, "Steen F." <steen@steenmartin.dk>
wrote:

> Jeg har pt. en 10/1 Mbit forbindelse fra Fullrate til 199 kr./md.
> Findes der hurtigere alternativer til samme pris fra andre leverandører?

Tre-For kan levere 15/15 til samme pris:
http://www.trefor.dk/default.aspx?m=2&i=1647

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-03-11 13:43

Asbjorn Hojmark skrev:

> Tre-For kan levere 15/15 til samme pris:
> http://www.trefor.dk/default.aspx?m=2&i=1647

Jeg tør ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror at det er en
uopdateret oplysning. Jeg startede med 15/15 hos Profiber, men da
reklamerne senere kom om Waoo, var 30/30 den mindste hastighed
der blev tilbudt.

Hvis jeg i dag prøver at åbne profiber.dk, ser jeg blot et link
til Waoo.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-03-11 19:40

On Fri, 18 Mar 2011 13:42:51 +0100, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg tør ikke sige det med sikkerhed, men jeg tror at det er en
> uopdateret oplysning.

30/30 er den mindste hastighed, Waoo markedsfører, men Tre-For har
altså valgt også at sælge 15/15. Nogle af de andre fiber-selskaber gør
det samme.

> Hvis jeg i dag prøver at åbne profiber.dk, ser jeg blot et link
> til Waoo.

Det er fordi Profiber blev fusioneret ind i Waoo. Før leverede
Profiber indhold på bl.a. Tre-Fors net. I dag gør Waoo det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Steen F.

Dato : 19-03-11 06:06

Den 18-03-2011 12:38, Asbjorn Hojmark skrev:
> Tre-For kan levere 15/15 til samme pris:
> http://www.trefor.dk/default.aspx?m=2&i=1647

Interessant!
Men efter at euforien har lagt sig, får jeg besked om at der ikke er
nedlagt fiber på min gade endnu

Mvh
Steen F.

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-11 16:11

> Tre-For kan levere 15/15 til samme pris:
> http://www.trefor.dk/default.aspx?m=2&i=1647

Det samme med SE,
men jeg har lagt mærke til at når der kommer en besøgende på websiden
fra fx SE, så er der ikke nogen refferer.

Er det noget man som bruger kan slå til og fra efter ønske, eller er
det låst.